Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Ridning Jag vet egentligen inte alls mycket om detta, men är nyfiken. Jag skulle kunna tänka mig att prova på men har några funderingar innan...
Svar
19
· Visningar
1 466
Senast: Mos410
·
  • Låst
Ridning Nu ska jag ta upp en känslig fråga.. Allvarligt talat så anser jag att det bästa sättet att förstöra en unghäst är att börja AR arbeta...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 767
Senast: IngelaH
·
Ridning hejsan :) jag vet att det säkert finns massor av trådor om det här men men, jag håller på att träna AR och har nu funderat på en ny...
Svar
5
· Visningar
916
Senast: bigganl
·
Ridning Vad strävar ni efter i ridningen? Att hästen ska lägga över mesta vikten på bakbenen? Att den ska ha lika mycket vikt fram som bak...
Svar
19
· Visningar
2 608
Senast: Totola
·
B
Ridning Hej, är det någon här som använder sig av klickerträning i utbildning och träning av sin häst? Några tankar, tips och ideér? Jag är...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
9 709
Senast: Migo
·
Ridning http://www.viddler.com/explore/mysterieguests/videos/3/ Hittade denna länk och tänkte att det kan vara kul att dela med sig. Det är...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
17 912
Senast: mackan
·
Ridning Dum fråga kanske, men kan hästarna bli slitna eller på annat sätt påverkade negativt av att gå böjda åt fel håll? Alltså - bra böjd...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 070
Senast: Totola
·
Ridning Jag är intresserad av att börja med AR. Hur börjar man med det? Går det att börja me de själv? Eller måste man fara till tränare? En...
Svar
12
· Visningar
1 752
Senast: Emor
·
Ridning Jag funderar på att skaffa mig en spansk/barocksadel. Vad kan passa att börja med när man inte är van vid såna här sadlar? Som inte...
Svar
4
· Visningar
1 151
Senast: Yrja
·
Ridning Jag skulle vilja se en massa bilder och höra beskrivningar om ert arbete på töm! Eller bara longering.. Tömkörning, långa tömmar...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
9 701
Senast: mackan
·
H
Ridning Jag är på gång att anlägga ridbana hemma och läser noga alla inlägg jag kan hitta angående detta ämne. Generellt verkar alla tycka att...
Svar
18
· Visningar
1 610
A
Ridning Nu har jag laddat upp lite filmer på mig när jag rider min egenhändigt tränade häst Doremi som nu är 11 år. Kritisera gärna hästen...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 361
Senast: Alkemisten
·
  • Låst
Ridning hej, ska tävla med min c ponny i Clear round om ca 2 veckor..,behöver veta reglerna o så vidare, kan nån va snäll & förklara dom? :angel:
Svar
1
· Visningar
730
Senast: BeastieBabe
·
Ridning Vad har ni för bett då ni rider AR? Vart har ni köpt det och vad tycker ni om det? :) vill gärna se bilder också, har försökt hitta...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 096
Senast: smiling_girl
·
Ridning Hur får ni era hästar på huget när ni tränar tramp/ sätta under sig? Vill leka fram lite passage och piaff.
2
Svar
21
· Visningar
3 856
Senast: Totti
·
Ridning Ja, vad ska jag skriva då? =) Nu har jag fastnat i blingblingträsket tror jag. Det måste vara det, att jag inte tillhörde ponnyfolket...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
23 928
Senast: Mithalagos
·
S
Ridning la denna på western, men den verkar inte höra dit.. de hänvisar mig hit i stället...och jag har inte en aning... VAD är detta för...
Svar
8
· Visningar
1 179
Senast: sinner
·
Ridning Jag har ett Roldans real (alta?) escuela och jag skulle vilja byta bosetter. Är det någon som har gjort det här på buke? Hur fick ni av...
Svar
4
· Visningar
1 217
Senast: Kookaburra
·
Ridning Om ni tittar på OS nu så får ni både förklaring till varför galoppiruetten inte ska inledas i sluta o även praktisk tillämpningsbevis...
12 13 14
Svar
260
· Visningar
16 380
Senast: Degree
·
L
Ridning bara undrar...ganska många rider i sina ar-sadlar utan schabrak...varför? är lite nyfiken för jag har precis köpt en Ecuyer och funderar...
Svar
7
· Visningar
2 125
Senast: Zahlo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka