Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Ridning hej!! Kan ingenting om denna form av ridning och har bara en fråga. Jag har sett att på dom ryttarna som bor nära mig att dom rider med...
Svar
5
· Visningar
962
Senast: pannkakssmet
·
Ridning Jag var och provade på barockridning för en tid sen, och instruktören betonade då att det här är annat än "vanlig" ridning, för här vill...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 160
Senast: bigganl
·
J
Ridning Känner mig för tillfället lite förvirrad! Jag rider för det mesta på jaktstång och kapson, och har tyckt att det har varit ypperligt för...
Svar
1
· Visningar
757
Senast: Totola
·
Ridning Jag ställde denna fråga även i dressyrforumet, funderar på hur mycket man ska "bära" hästen eller om man i stället bryta av: Hur...
2
Svar
28
· Visningar
2 470
Senast: bigganl
·
Ridning Har nyligen börjat rida med 3+1. Det är min 2:a gång och det känns helgalet!! Men fattar ju att det är det bästa sättet om man tillslut...
2
Svar
21
· Visningar
2 028
·
Ridning Jag skulle villa ha lite bilder på att jag rider! De ska ju vara snygga och jag vill att det ska ses att det är klassisk. Som...
Svar
3
· Visningar
1 998
Senast: karindk60
·
G
Ridning Lägger tråden här för att få svar från AR-ryttare, men moderatorn får väl som bekant flytta om det behövs. Har fått tips från...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 759
Senast: svea
·
T
Ridning Jag rider min häst på blank stång mesta delen,men skulle vilja ha ett bett att variera med,vanliga två- och tre delade gillar han inte...
Svar
5
· Visningar
789
Senast: trolli
·
L
Ridning Har NÄSTAN bestämmt mig för å köpa en espaniola-sadel. Vill hör från er som har ridit i både deluxen och den "vanliga" vad ni tycker...
Svar
17
· Visningar
1 523
Senast: Amiir
·
Ridning Hur bedömmer ni gångarter på oinridna unghästar som inte riktigt är koncentrerade och springer och busar i hagen? Går det öht? Ger det...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: Tez1
·
Ridning ...vad gör jag för fel? Pålle har börjat med att luta huvudet vid ställning åt vänster, så nosen är kvar "rakt fram" men öronen lutar åt...
Svar
14
· Visningar
2 204
Senast: Angmar
·
Ridning Nu var det ett bra tag sedan vi hade vår senaste träff, och jag skulle gärna träffa alla AR-intresserade själar runt om i Östergötland...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 900
Senast: Amk
·
M
Ridning Snälla förklara vad som skiljer AR från den "traditionella" ridningen (vet inte hur jag ska uttrycka mig) ge gärna exempel på hur...
2
Svar
31
· Visningar
3 233
·
Ridning Jag är ute efter en sadel i den "keltiska" modellen men tvekar lite då man oftast importerar dem och då inte har bytesrätt. Ponnyn min...
Svar
6
· Visningar
1 355
Senast: TheBlackOne
·
  • Låst
Ridning Jag är så sugen på AR och tycker att det är så fantastiskt att se! Snälla alla ni AR-ryttare sätt in vackra bilder på er och era hästar...
Svar
1
· Visningar
1 004
Senast: IngelaH
·
Ridning Någon fler här som har en (passaktig) islandshäst och tar inspiration i ridningen från AR/KR/whatever you want to call it? Ni som har...
Svar
15
· Visningar
1 613
Senast: cristobal
·
T
Ridning Hur gör man? Alla börjar på denna nivån... och det är här jag befinner mig nu... Personligen har jag i flera år faschinerats av AR...
2 3
Svar
40
· Visningar
7 388
·
Z
Ridning Ja.. inte vad man önskar när man sitter och galopperar på hästen i skogen i full fart för typ första gången. Vad ska man tänka på...
Svar
4
· Visningar
909
Senast: Zab
·
L
Ridning Hej alla! Jag har alltid känt mig som en ryttare som sysslar med klassisk dressyr kanske man kan kalla det... Nu har min...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
8 153
Senast: LiselotteA
·
T
Ridning Hej alla AR-ryttare! Jag ska snart iväg på en fem dagar lång kurs som lär ut grunderna i akademisk ridkonst. Åker själv utan hästen...
Svar
5
· Visningar
992
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka