Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej. Sitter o läser lite i denna bok och funderar över en passage där han skriver såhär om början av hästens inskolning. Dvs, direkt...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
7 953
Senast: flashlight
·
Ridning Halloj :) ! Jag är ren nybörjare på AR med min islänning. Jag har smått provat att arbeta vid handen. Det har gått bra att vänja honom...
Svar
5
· Visningar
1 071
Senast: Totola
·
F
  • Låst
Ridning ....och som av en magnet styrs man då oxå till hästhyllan - de KAN ju ha fått in nåt nytt. De hade de inte, men jag hittade den...
Svar
10
· Visningar
1 292
Senast: IngelaH
·
S
Ridning Era mål för 2008? ska det stå. Satte mig igår och skrev ner lite mål för mitt arbete och kom snart att tänka på målet för mina hästars...
2
Svar
29
· Visningar
2 628
Senast: Spider84
·
  • Låst
Ridning Är det bara jag som läst Häst och Ryttare idag? Eller har jag missat att någon redan skrivit om detta men är det så så får moderator...
20 21 22
Svar
424
· Visningar
29 635
Senast: ginnies
·
Ridning Det här var intressant! Intervjun är en dryg timme lång, men otroligt lärorik, för ett blåbär som jag...
Svar
1
· Visningar
932
Senast: perl
·
H
Ridning Vad vill du få ut av en ridkurs i Akademisk/Klassisk Dressyr? Vad är det viktigaste? Kommunikationen med tränaren? Att ni når...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 975
Senast: Spider84
·
Ridning Trodde jag hade en klar målbild och kunde bedöma om det är "rätt", "på rätt väg" eller "fel" i den frågan, men efter senaste träningen...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 033
·
L
Ridning Hejsan Jag bor i england och letar just nu efter en pre (andalusian) ung hast, jag letar efter en hingst som jag kommer att visa som...
Svar
10
· Visningar
1 256
·
Ridning Jaha, så var det ju det där med frambenslyften i passagen. Egentligen så lever jag i någon sorts tro att man får det frambenslyft man...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 237
Senast: Johanna-79
·
I
Ridning Som sagt djupt nere i sadelträsket befinner jag mig just nu :cry: Har en del funderingar på olika alternativ och tänkte be er...
Svar
6
· Visningar
2 294
Senast: minda
·
Ridning Jag tror att det blir enklast för alla om vi gör en egen tråd för våra norrlandsträffar! Nu är det dags att planera träff nummer 4 och...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
9 541
Senast: emindy
·
Ridning Jag fick en uppgift på uni där jag skulle reflektera över en annan konstart med grund i den forskning som Michael J Parson i How we...
Svar
8
· Visningar
1 169
Senast: cristobal
·
Ridning Hej! Jag har hittat en sida där jag tror att det går att beställa vackra ridkläder men jag kan inte tyska, inte så bra på engelska...
2
Svar
30
· Visningar
4 631
Senast: Spirit
·
Ridning Hej! Jag vet att en eller annan här har skrivit C- eller D-uppsatser på universitetet om ridkonst (och till och med en...
Svar
3
· Visningar
1 143
Senast: KungTulle
·
T
Ridning Hej! Jag har tänkt att börja rida akademiskt så nu startar jag en inspirations tråd! Lägg ut roliga övningar, bilder till och...
Svar
6
· Visningar
1 348
·
R
Ridning Jag har ett litet fantastiskt sto med enorma förutsättningar för skolning, rent fysiskt alltså.... Däremot är hon varken metodisk...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 940
Senast: elbereth
·
A
Ridning Hej! Vart hittar man tillbehör till barocksadlar? tex sadelöverdrag. MVH /Ari.
Svar
19
· Visningar
1 996
Senast: Spirit
·
Ridning jag är ju väl invand i mina westernsadlar men skulle vilja prova en AR-sadel. Vad finns det för olika modeller? Vad skiljer det i...
2
Svar
34
· Visningar
4 789
·
B
  • Låst
Ridning Har nu ägnat ett flertal kvällar framför skärmen för att hitta dvder och dyl som kan vara till nytta när man tränar akademiskt. Söker...
Svar
1
· Visningar
878
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka