F
Fredrik_
Sv: Definition av samling - H&R
Fett KL
Är det ingen som undrar varför en häst får ledproblem
varför den stelnar till vid vila
Varför senor pajjar eller muskler blir inflammerade
Om man förstår osaksammanhang så kan man ju se till att man inte hamnar där....
En häst stelnar inte till för att man ställer av den. En fräsch häst tål att ställas av
En häst stelnar till om muskeln är så överbelastad att den är helt beroende av en grundlig genomsköljning varje dag. Vissa hästars muskler är så överbelastade att de inte klarar ens en natt i boxen
Jag tycker inställningen här är lite sorglig
betänk - vad är hästen skapad för. Jo att beta. Strosa.
Den galopperar kanske en gång i veckan och då en kortare flykt från rovdjur.
DET är hästen skapt för. Ska vi använda den till annat så får vi göra det varsamt.
Annars får den ledproblem bl.a.
Jag tycker det är synd att ridsporten är så obenägen att söka kunskap utifrån.
och jag kontaterar att mitt upplägg ( som egentligen mest är baserat på min egen hälsa) beskrivs som det farligaste på jorden och ändå
Så står hästen där. Den har inte ledproblem, den har inte senproblem, den är inte stel, och den har muskler och tillräcklig kondition. Den är i sitt livs form 24 år gammal. Och bortset från en lymfangit så har den inte varit halt en dag sitt liv
Den är alltså inte halt, men det är ju bara vad klinikveterinär säger. ( o grader efter böjprov)
jag säger inte att alla skall träna varannan dag för alla har inte min sjukdom.
Jag säger att ta lite hänsyn till hästen behov av återhämtning - så kanske ni slipper muskelproblem, senproblem och ledproblem
De kanske inte finns officietllt inne här på buke, men i verklighetens försäkrningsbolag finns de
jag tror inte egentligen att de beror på att folk rider varje dag
jag tror Chris Johnston har rätt - hälsa är att rida i balans
jag tror att Roepstorff har rätt - farten dödar
Det betyder inte att det är farligt attgaloppera - men att rida fort utan balans
Fett KL
Är det ingen som undrar varför en häst får ledproblem
varför den stelnar till vid vila
Varför senor pajjar eller muskler blir inflammerade
Om man förstår osaksammanhang så kan man ju se till att man inte hamnar där....
En häst stelnar inte till för att man ställer av den. En fräsch häst tål att ställas av
En häst stelnar till om muskeln är så överbelastad att den är helt beroende av en grundlig genomsköljning varje dag. Vissa hästars muskler är så överbelastade att de inte klarar ens en natt i boxen
Jag tycker inställningen här är lite sorglig
betänk - vad är hästen skapad för. Jo att beta. Strosa.
Den galopperar kanske en gång i veckan och då en kortare flykt från rovdjur.
DET är hästen skapt för. Ska vi använda den till annat så får vi göra det varsamt.
Annars får den ledproblem bl.a.
Jag tycker det är synd att ridsporten är så obenägen att söka kunskap utifrån.
och jag kontaterar att mitt upplägg ( som egentligen mest är baserat på min egen hälsa) beskrivs som det farligaste på jorden och ändå
Så står hästen där. Den har inte ledproblem, den har inte senproblem, den är inte stel, och den har muskler och tillräcklig kondition. Den är i sitt livs form 24 år gammal. Och bortset från en lymfangit så har den inte varit halt en dag sitt liv
Den är alltså inte halt, men det är ju bara vad klinikveterinär säger. ( o grader efter böjprov)
jag säger inte att alla skall träna varannan dag för alla har inte min sjukdom.
Jag säger att ta lite hänsyn till hästen behov av återhämtning - så kanske ni slipper muskelproblem, senproblem och ledproblem
De kanske inte finns officietllt inne här på buke, men i verklighetens försäkrningsbolag finns de
jag tror inte egentligen att de beror på att folk rider varje dag
jag tror Chris Johnston har rätt - hälsa är att rida i balans
jag tror att Roepstorff har rätt - farten dödar
Det betyder inte att det är farligt attgaloppera - men att rida fort utan balans
Senast ändrad av en moderator: