Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inget jag har märkt av.Visst har läskburkar i aluminium blivit tunnare?
Tycker de blir lättare intryckta när man håller i dem. Mindre motstånd mot fingrarna.
Ingen aning. Men vore jättebra om det var så.Visst har läskburkar i aluminium blivit tunnare?
Tycker de blir lättare intryckta när man håller i dem. Mindre motstånd mot fingrarna.
De senaste behövde jag inte hålla hårt, så fort jag tog tag i dem så gav aluminiumet efter lite, iaf så länge det var vätska i dem.Det är ju jättebra om det är så!
Jag håller inte mina burkar så hårt så har inte märkt någon skillnad
Visst har läskburkar i aluminium blivit tunnare?
Tack! SÅ intressant!Om de har blivit tunnare, kan jag inte bedöma. Däremot vet jag, att de har gjorts smalare för att minska aluminiumförbrukningen. Ändarna är tjockare än sidorna. Därför går det åt mindre material även om den totala arean har blivit större.
Hur burkar tillverkas visas här:
Definitivt, när jag var liten var det rentav så att det närapå var ett styrkeprov att kunna trycka ihop dem Det är ju iofs bra, mindre materialslöseri och återvinningsgraden på aluminium är superhög.Visst har läskburkar i aluminium blivit tunnare?
Aha, det är därför, jag har undrat, tänkte det var ngt med hur man packar.Om de har blivit tunnare, kan jag inte bedöma. Däremot vet jag, att de har gjorts smalare för att minska aluminiumförbrukningen. Ändarna är tjockare än sidorna. Därför går det åt mindre material även om den totala arean har blivit större.
Hur burkar tillverkas visas här:
PET-flaskorna har också blivit tunnare upplever jag.
Tidigare var ju de stora PET-flaskorna flergångsflaskor och därmed tjockare, nuförtiden krossas alla storlekar och därför är alla lika klena.Jag upplever absolut att de blivit tunnare, jag klämmer inte åt hårt när jag håller i en burk men känner ändå att burken liksom sviktar inåt på ett sätt (likaså de stora Pet-flaskorna, 1,5-2l, de håller liksom inte emot på samma sätt som de gjorde när jag var yngre).
Hur många minns första gången man skulle hälla ur en stor engångs-PET?Tidigare var ju de stora PET-flaskorna flergångsflaskor och därmed tjockare, nuförtiden krossas alla storlekar och därför är alla lika klena.