Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

V
Ridning Hjälp önskas med tips och råd hur jag ska få min häst att lära sig galoppattningar! Har slitit hårt med att få min hetsiga häst att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 081
Senast: Totola
·
K
Ridning Har ngn här åkt till Portugal och ridit klassiskt? Hur var det? Hur var tränaren? Vad var det för hästar??
Svar
2
· Visningar
778
Senast: Kotten1
·
L
Ridning jag skulle villa att ni lyckliga ägare av BBs L´art pour l´art och Gaia visar lite bilder! vill jätte gärna se hur sadlen ser ut på häst...
Svar
7
· Visningar
1 548
Senast: Lina_kj
·
Ridning Lägger tråden på klassiskt eftersom jag skulle tro att det varierar mellan olika ridstilar. Vilket upplägg använder ni er av för att...
Svar
12
· Visningar
1 327
·
F
Ridning Nu måste jag fråga något som jag har funderat över och nu när jag hoppar en del igen så kom jag tillbaka till det. För mej är det...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 577
·
Ridning Hej, Var någon där och tittade på Bents föreläsning/uppvisning(eller vad det var) /T
Svar
7
· Visningar
1 317
Senast: jacko
·
Ridning Ja, tänkte det är ju så dött här på KR så jag slänger in en ny tråd (igen...:crazy:) Vad säger ni om detta med ståsits? Jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 793
·
H
Ridning Då intresset för barocksadlar var dåligt under utrustning prövar jag min fråga här.. Är det någon som vet hur många grader en Bent...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 611
Senast: ecila
·
M
Ridning Vore intressant att höra hur höga och hur kraftigt byggda era hästar är, i förhållande till er längd - och vikt om ni vågar;). Har en...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
13 411
Senast: ecila
·
G
Ridning Det är några år sen jag red akademiskt på lektion, så jag undrar om priserna har gått upp, ner eller är oförändrade? Vad kostar en...
Svar
18
· Visningar
1 498
·
Ridning Med tanke på hur diskussionerna brukar bli, när akademiska ryttare diskuterar sina priser, vore det roligt med en jämförelse mellan...
Svar
12
· Visningar
1 391
·
Ridning Nu kommer jag och visar upp min okunnighet inom AR. Jag har börjat träna lite AR, men inte så mycket än. Nu undrar jag vad det är för...
Svar
18
· Visningar
4 252
Senast: Eufemia
·
C
Ridning Som häst-terapeut får man se en hel del. Det som blommar upp nu i och med populäriteten i den "Akademiska ridningen" är hypermobilitet i...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
23 590
Senast: perl
·
E
Ridning Söker information om så många tidigvarande Ryttmästare som möjligt - vilka ideal, principer de red efter, vilken utrustning de använde...
Svar
7
· Visningar
2 199
Senast: Equiform
·
S
Ridning Vi har haft en sån här tråd förr, men det var länge sedan nu om jag inte minns helt fel. Det hade varit kul att veta, i alla fall på...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
18 603
Senast: Gingella
·
L
Ridning vilken ska man välj? har tittat runt lite. jag vill ha en kapson som både går att longera me och användas vid ridning. det finns...
Svar
8
· Visningar
1 334
Senast: Gisburne
·
E
Ridning En av det grundläggande saker han tar upp är juh "avtryckning", vad har ni för kommentarer, tankar och erfarenheter av hans formulering...
Svar
18
· Visningar
1 600
Senast: Fredrik_
·
  • Låst
Ridning vi diskuterar ofta hästens bäckenvinkling mm. Senast nu när jag menade att korset visar hurdana förutsättningar den kan ha. Jacko...
18 19 20
Svar
392
· Visningar
26 414
Senast: IngelaH
·
Ridning Några här som testat ha tygeln i ringarna på sidan av bettet på stången? Tänkte om man vill ha tränsbettseffekt istället för kapson men...
Svar
6
· Visningar
1 391
Senast: kolfinnur
·
Ridning Ni som rider med tyglarna 2+2, hur håller ni tyglarna? Vilken av tyglarna har ni överst, alltså mellan ringfingret och lillfingret...
Svar
3
· Visningar
1 252
Senast: Spider84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka