Sv: galoppfattningar
Eftersom det inte ens är du som startat tråden, även om du nu regerar den, så får du nog stå ut med att folk har kommentarer, inkl mig.
varför skulle det vara en stor grej?
Om den har svårt för galoppen förstår jag att den bli megastressad om den samtidigt ska ta sig över bommar.
Du rider din/dina hästar så rider jag min, ok?
Mycket möjligt att jag själv gör för stor grej av det. Men hellre en bra harmonisk galopp om några år (inte för att det måste ta så lång tid utan att det *får* ta så lång tid om det är det som krävs för oss som ekipage) än att försöka plocka fram något vettigt ur en bristande galopp när man inte har verktygen till det. Eller inte vet hyfsat vilka verktyg man kan använda för att hjälpa hästen.
Klart det är en stor grej att galoppera på en häst som inte ens galopperat mellan hinder på 80-90cm och som redan försökts lära in att fatta över bommar på. Då är jag iaf inte så naiv att jag tror det bara är att ge galoppskänkel så fattar hästen utan det behövs en plan som kan funka på individen!
Eftersom det inte ens är du som startat tråden, även om du nu regerar den, så får du nog stå ut med att folk har kommentarer, inkl mig.
varför skulle det vara en stor grej?
Om den har svårt för galoppen förstår jag att den bli megastressad om den samtidigt ska ta sig över bommar.