Världscupen 2024/2025

Jag tittar! Tycker det ser trångt ut, och svårt! Många för mig okända namn också, och då har jag ändå tittat rätt flitigt på Värlsdcupen de senaste 2 åren, så det kanske är många nya förmågor som egentligen inte riktigt är redo för en sådan här prövning?
 
Harry Allens häst var ju för övrigt så otroligt fin :love: Synd att det blev som det blev med rytmen och osäkerheten, hoppas att de kan komma tillbaka från det för det verkar vara en fantastisk häst.
 
Det ser fruktansvärt trångt ut, som att hästarna inte hinner att få upp tillräcklig fart för att ta sig över.

Klokt av Fuchs att avbryta.
 
Ja, svårt och trångt som sagt! Så många som haft problem och så många som utgått. Jag blev faktiskt positivt överraskad över att Fuchs utgick, det känns inte riktigt som hans grej annars (jag är inget fan av honom). Är det en ovanligt liten arena, har de sagt något om det? Eller är det bara omställningen från ute till inne som gör att det ser trångt ut?
 
Ja, svårt och trångt som sagt! Så många som haft problem och så många som utgått. Jag blev faktiskt positivt överraskad över att Fuchs utgick, det känns inte riktigt som hans grej annars (jag är inget fan av honom). Är det en ovanligt liten arena, har de sagt något om det? Eller är det bara omställningen från ute till inne som gör att det ser trångt ut?
Jag har för mig att arenan är ovanligt liten, de har nämnt måtten tidigare år men i år såg jag inte från början så jag kan ha missat om de kommenterat det.
 
Ja, svårt och trångt som sagt! Så många som haft problem och så många som utgått. Jag blev faktiskt positivt överraskad över att Fuchs utgick, det känns inte riktigt som hans grej annars (jag är inget fan av honom). Är det en ovanligt liten arena, har de sagt något om det? Eller är det bara omställningen från ute till inne som gör att det ser trångt ut?

Jag har för mig att arenan är ovanligt liten, de har nämnt måtten tidigare år men i år såg jag inte från början så jag kan ha missat om de kommenterat det.
Jag har inte börjat titta än men Oslos arena är väl inte jättestor men inte så liten som Helsingfors som är nästa vecka.
 
Är bara på startnummer nio nu, men jag gillar inte riktigt vad jag ser... Massa slit och ryck, på och av, hästar som inte hinner upp i luften.
Och så Lotta Björe på det 😐
 
Tror banbyggarna kommer få en del kritik. Geir var rätt tydlig med att han inte var nöjd.
Tyvärr byggs det ju så mycket framåt för det mesta så ryttarna får svårt när de måste växla mer fram och tillbaka. Men se på ex Harri Smolders, ser hur lätt ur som helst.
 
Det här hade jag missat att det börjat. Håller med om det ni skrivit, banan ser tight ut för så höga hinder. Ser redan hur det här kommer bli problem för hästar med stor galopp.
 

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
50 878
Senast: fio
·
Hoppning Här finns startlistan för den som är intresserad...
Svar
13
· Visningar
579
Senast: iNHALE
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsportens världscup i hoppning pågår mellan oktober och februari. SVT sänder de flesta tävlingarna. I vår guide hittar du...
Svar
0
· Visningar
233
Senast: Gunnar
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
1 946
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp