Uppdateringstråd 31

Och lite positivt, idag ska jag ta ut trädgårdsarbetare som först ska kika på om det går att hägna in hela min tomt men jag tror de kommer bli jätte dyrt och krångligt och annars titta på någon mindre form där Milou och ev. en till hund ska kunna gå ner från altanen och ha någon sorts egen hundgård i trädgården och kunna rulla i gräset, och gräva och nosa runt och sola och om det låter svårt får trädgårdsmannen fixa det men annars gör jag det själv,

Själv är jag lite smått bitter över att se hur en närliggande klubb ska starta rallylydandskurs, vilket kändes lockande att gå med Lily, men nej, den hålls på en av de kvällar då jag i princip alltid jobbar. Det är nackdelen med mitt jobb. Ja, det är lätt att få vardagen att gå ihop, men det är sjukt svårt att gå kurser eller komma iväg och tävla eftersom jag jobbar när alla andra är lediga.

Och lite positivt, idag ska jag ta ut trädgårdsarbetare som först ska kika på om det går att hägna in hela min tomt men jag tror de kommer bli jätte dyrt och krångligt och annars titta på någon mindre form där Milou och ev. en till hund ska kunna gå ner från altanen och ha någon sorts egen hundgård i trädgården och kunna rulla i gräset, och gräva och nosa runt och sola och om det låter svårt får trädgårdsmannen fixa det men annars gör jag det själv,

Om du är lite händig, och/eller kan få hjälp av någon, så är det inte så komplicerat att sätta upp staket av trästolp (ungefär sådana som man har till hästhagar) och stängselnät. Det behöver inte bli särskilt dyrt heller :)

Själv är jag lite smått bitter över att se hur en närliggande klubb ska starta rallylydandskurs, vilket kändes lockande att gå med Lily, men nej, den hålls på en av de kvällar då jag i princip alltid jobbar. Det är nackdelen med mitt jobb. Ja, det är lätt att få vardagen att gå ihop, men det är sjukt svårt att gå kurser eller komma iväg och tävla eftersom jag jobbar när alla andra är lediga.
Ja, man blir socialt isolerad av att inte jobba kontorstider :( Jag jobbar ju delade pass samt mycket helger så har fina timmar ledigt mitt på dagarna (när alla andra jobbar) men kan i princip aldrig närvara på klubbens aktiviteter eller träna med andra :( Svårt att engagera sig ideellt när allt händer kl 18 på veckodagar...

Ja, man blir socialt isolerad av att inte jobba kontorstider :( Jag jobbar ju delade pass samt mycket helger så har fina timmar ledigt mitt på dagarna (när alla andra jobbar) men kan i princip aldrig närvara på klubbens aktiviteter eller träna med andra :( Svårt att engagera sig ideellt när allt händer kl 18 på veckodagar...
Det är egentligen lite dumt, med tanke på hur många det ändå är som INTE jobbar kontorstider. Jag har många i min bekantskapskrets som jobbar i butik, inom vården eller på andra sätt som gör att de är lediga när andra jobbar. Ändå är det alltid vi med "udda" tider som anpassar oss efter kontorstiderna, inte för att det inte skulle gå att få ihop något på vardagar eller så, utan för att "det är synd om de som jobbar" om vi tex har en träning eller annan aktivitet en måndagsförmiddag. Funderar på om man skulle kämpa lite för att ändra på det. Hur man än gör så går det ju aldrig att hitta en tid som passar allt och alla.

Det är egentligen lite dumt, med tanke på hur många det ändå är som INTE jobbar kontorstider. Jag har många i min bekantskapskrets som jobbar i butik, inom vården eller på andra sätt som gör att de är lediga när andra jobbar. Ändå är det alltid vi med "udda" tider som anpassar oss efter kontorstiderna, inte för att det inte skulle gå att få ihop något på vardagar eller så, utan för att "det är synd om de som jobbar" om vi tex har en träning eller annan aktivitet en måndagsförmiddag. Funderar på om man skulle kämpa lite för att ändra på det. Hur man än gör så går det ju aldrig att hitta en tid som passar allt och alla.
Ja, tyvärr blir det ju så.

Ja, jag har funderat på om det går att hålla kurs dagtid men den absolut största majoriteten arbetar ändå kontorstider även om det en hel del numera som arbetar andra tider.

För mig som jobbat nätter blir det väldigt tight att försöka klämma in kurs på kvällen innan jobb. Jag går ny i coachgrupp som börjat fyra vilket funkar okej. Jag kan ju inte heller gärna gå kurs dagtid när jag behöver sova :p .

Vet att vi på klubben har folk som tränar ihop dagtid tillsammans så det är väl ett alternativ om man orkar dra ihop nåt sånt?

@Lillefrun Fy fan vad tråkigt med valpen! Men den uppfödaren låter inte alls seriös. Totalt varningsflagg på att mamman och systern var skygga och rädda. Tur ändå att det inte blev något. Jag fick jättebra hjälp av nordingran här på Buke för att hitta bra uppfödare. Jag kan inte tagga henne och hon är inte här inne så mycket, men du kan skriva ett PM till henne och fråga. När du känner att du orkar.

Bryt ihop och kom igen :heart: Förr eller senare dyker helt rätt valp upp till dig!
Ja, det är ju det som gäller
Usch vad tråkigt,
Jag har gått kurser på vardagar vid 11- 12 tiden ungefär men då var det privat och ingen brukshundsklubb

Jag undrar vad mina hundar åt till frukost idag… Herregud så busiga dom va efter frukosten, for runt som galningar o hade sej :rofl:
Stod det ett moln av glitter efter dem? :D Det gör det här hemma, Spionen hävdar att nu är det vår så nu ska vinterullen bort, och nog åker den av allt! Till och med jag kan se det när det yr glitter om honom när han skakar på sig och jagar kompisen och lilltösen! :D

Ugh, magsjukan var inte magsjuka utan ett jäkla främmande föremål!? Vi fick åka tillbaka till Strömsholm igår när Lystra inte fick behålla något. Visade sig med yttligare undersökningar att nej, hon har något triangelformat i buken? Åkte tillbaka på kvällen för att kolla med UL om den var kvar eller hade passerat annars var det OP som alt.
Den jäkla triangeln hade passerat och kommer komma ut på egenhand. Thank god ingen buköppning. Idag med husse sket hon ut en benbit som hon måste ha stoppat i sig nånstans. 🤡
Nu har hon bikini frissa, 1,5kg lättare med 4 dagar med diarre och kräkningar. Men idag får hon behålla allt, äter med god aptit och bajsar till och med korvar. Har aldrig varit så glad över bajs. Jäkla hund att ge mig så mycket ångest!
PXL_20250127_191237540.PORTRAIT.webp

Stod det ett moln av glitter efter dem? :D Det gör det här hemma, Spionen hävdar att nu är det vår så nu ska vinterullen bort, och nog åker den av allt! Till och med jag kan se det när det yr glitter om honom när han skakar på sig och jagar kompisen och lilltösen! :D
Ja gud ja detta huskyglitter :D Min gräsmatta e vit men inte av snö:rofl:

Ugh, magsjukan var inte magsjuka utan ett jäkla främmande föremål!? Vi fick åka tillbaka till Strömsholm igår när Lystra inte fick behålla något. Visade sig med yttligare undersökningar att nej, hon har något triangelformat i buken? Åkte tillbaka på kvällen för att kolla med UL om den var kvar eller hade passerat annars var det OP som alt.
Den jäkla triangeln hade passerat och kommer komma ut på egenhand. Thank god ingen buköppning. Idag med husse sket hon ut en benbit som hon måste ha stoppat i sig nånstans. 🤡
Nu har hon bikini frissa, 1,5kg lättare med 4 dagar med diarre och kräkningar. Men idag får hon behålla allt, äter med god aptit och bajsar till och med korvar. Har aldrig varit så glad över bajs. Jäkla hund att ge mig så mycket ångest!Visa bifogad fil 161507
Jag tror jag vet vilken ras hon är men vågar inte chansa så jag får nog fråga istället, vad är hon för ras?

+ @Migo Lite är det väl att vill man att saker ska hända så får man ta tag i dem själv, brukshunds klubbarna är ju ideella verksamheter och man anordnar kurser när instruktörerna har tid/möjlighet.
Det är ju rätt vanligt att folk annars säger att man vill att klubbarna ska göra ditten och datten men man tar inte tag i det själv 🤷‍♀️

(Jag jobbar nätter så jag kan inte alltid heller när majoriteten kan).

Jag klättrar snart bokstavligen på väggarna här hemma av tristess.. Det ÄR såå tråkigt att ta det lugnt för att man har ont i ryggen.

Tvingade maken att åka till klubben med mig och hundar för lite rallyträning så vi kom iväg och gjorde något. Väldigt glada och taggade hundar som var duktiga.

Lilla M löper nu, få se hur tävlingarna på lördag går, inte minst med tanke på min rygg.. Hon är som vanligt än så länge och Spock luktar intresserat på hennes kissfläckar ute men mer än så är det inte. Vore det inte för blodet så hade jag nog inte märkt det ens. Gissar höglöp nästa vecka kanske?
Pratade med husse att det kommer ju vara extremt svårt att inte vilja ha en valp efter henne med tanke på hur enkel och okomplicerad hon är i vardagen och att hon är så träningsglad och snabblärd :p . Just nu behöver vi ju inte bekymra oss då det inte är planerat nån parning detta löp men alltså finns det nåt sötare än corgi-valpar :love:.

Lilla M
20250126_180419.webp

+ @Migo Lite är det väl att vill man att saker ska hända så får man ta tag i dem själv, brukshunds klubbarna är ju ideella verksamheter och man anordnar kurser när instruktörerna har tid/möjlighet.
Det är ju rätt vanligt att folk annars säger att man vill att klubbarna ska göra ditten och datten men man tar inte tag i det själv 🤷‍♀️

(Jag jobbar nätter så jag kan inte alltid heller när majoriteten kan).
Det är jag helt med på! Själv har jag försökt engagera mig ideellt (och även erbjudit mig göra sådant som kan göras vilken tid som helst på dygnet, typ sköta hemsidor/sociala medier, ordna med administrativa grejer m.m.). Ofta då så faller det ändå på att jag inte kan många kvällar och helger. "Vi måste tänka på de som jobbar kontorstider" heter det. Därför ligger det, utöver att vid enstaka tillfällen vara med på träningar/möten som rasklubben ordnar (utan ansvarsområde, bara "hjälper till när jag ändå är där"), närmast till hands att dra igång något helt eget.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 039
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej. Jag jobbar småskaligt med hundpassning i mitt hem, tanken är att öppna hunddagis om något år. Men något jag funderar över. I...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 472
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 076
Övr. Hund Gå gärna in på Hundstallets instagram och läs - en vit blandrashund, korsning schäfer och någon polarras stals i natt vid ett inbrott...
Svar
18
· Visningar
1 556
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • kattförsäkring