Budget samt tid för hund

Om du tittar på pudel och havanais så skulle jag slänga in Bichon Frisén som förslag ☺️ De ligger på många sätt precis mitt emellan de två i både kroppsbyggand och temperament. Piggare och nättare än havanisen, men robustare och lugnare än pudeln. De dras dock med att vara sockersöta så många som köper dem gör det för att ha en gullig nallebjörn och de har en hemsk utställningsfrisyr 🫣
Jag tycker frisen är bra mycket sötare och trevligare än havanaisen och fattar inte varför det alltid är havanaisen som rekommenderas här på forumet.
Pudel är högre i energinivå än dom ihop dock.

Jag tycker frisen är bra mycket sötare och trevligare än havanaisen och fattar inte varför det alltid är havanaisen som rekommenderas här på forumet.
Pudel är högre i energinivå än dom ihop dock.
Jag har en Frisé själv och tycker också hon är roligare än Havaniser. Pudeln är ju piggare, men de har ju också ett väldigt stort spann i energinivån tänker jag? I och med att de finns från rena sällskapshundar till agiltiystjärnor som utmanar BC. Min Frisé är ju just mycket alertare än de havaniser vi umgås med, men lugnar och framförallt med en mycket tydligare avknapp än pudlarna på bhk.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 064
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 020
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 476
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 350
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka