Vet inte längre om jag vill omplacera hunden

Det är ju en slags sorg det du känner, och det är nåt man måste gå igenom, varesej hunden dör eller omplaceras. Dör den så finns ju ingen återvändo, men nu har du plötsligt ett val och det komplicerar det hela. Personligen tycker jag allt talar för att hunden ska få bo kvar i sitt nya hem, där den får allt den behöver. Jag känner en chihuahua som fjällvandrar (!) så bara för att den är liten behöver den få mer än ett halvt varv runt kvarteret.

Tänk på att du gjorde ett modigt och bra val med omplaceringen, hunden har ett nytt och roligt liv och ni kommer att sluta sörja. En dag kanske livssituationen är annorlunda och du kan skaffa hund igen - och hinna och orka med den! :heart

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 397
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 211
Senast: Puffindog
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 215
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 611
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025