Omplacera eller behålla älskad problemhund?

Fast din ras är ju känd för att vara totalt kokko, dom är otroligt speciella men duktiga jakthundar.
Jag har aldrig hört talas om någon som köper en tysk jaktterrier till annat än just jakt? Det är ju ingen lättsam sällskapshund så låt henne fortsätta jaga hos någon :)
Haha, nej de är lite speciella. Men utmaningen ligger väl i att ha en skruvad tysk😅 Särskilt när man inte har möjlighet att fullständigt isolera sig på landet…

Kanske kan du hitta någon jägare som främst jagar själv och därmed klarar sig med en hund?
Problemet med att omplacera, om hon inte gillar andra hundar, är väl att de flesta jägare som jagar mycket har, och behöver, fler hundar än en. Har de tjt är de väl iofs vana vid att behöva ha dem separerade, det är ju inte helt ovanligt i rasen :p

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 245
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam... 2 3
Svar
49
· Visningar
6 019
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 102
Senast: fixi
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 623
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka