musicmakesit
Trådstartare
Jag är full av beundran för alla kämpar på i åratal med en vovve som TS's.
Jag vill skicka stora kramar till er och vad ni än beslutar så har ni försökt och gjort så gott ni kunnat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är full av beundran för alla kämpar på i åratal med en vovve som TS's.
Jag vill skicka stora kramar till er och vad ni än beslutar så har ni försökt och gjort så gott ni kunnat.
Jag håller med helt och fullt, även om det är svårt för man kan alltid tänka tänk om.En hund är inte ett barn. Att kunna hjälpa dem att slippa en tillvaro som de inte mår bra av, är att ta ansvar och göra dem en tjänst.
Jag ska ringa veterinär imorgon och fråga vad de säger, är så rädd att ta ett beslut och sen ångra det. Trodde jag hade bestämt mig för att det nog är snällare att låta henne somna, men så pratade jag med en vän om det idag som sa att "vadå skulle du ta bort ditt barn om hon mår dåligt" och det tog hårt på mig. Känns som att jag sviker henne.. Men vet inte heller vad nästa steg är, jag "vet" ju på något sätt att de inte kommer hitta något på undersökningarna eftersom de inte gjort det tidigare. Så då är det mer för min skull att jag ska kunna ta ett beslut med "gott samvete" i vetskap att jag "testat allt".. men som sagt, är det för min skull eller hennes. Jättesvårt.
Tack för alla kloka svar! Det har på något sätt känts som en "lättnad" att få så mycket förståelse och tankar, är så rädd att jag är en hemsk person som funderat på att låta henne somna men känns som det kanske inte är en så hemsk tanke ändå – även om det känns fruktansvärt.
Vi läser nog texten olikaFast det står ingenstans om att den aggressionen har funnits från början, bara att hunden varit nervöst lagd hela livet.
Jag tycker oavsett att nummer ett bör vara att se till att hunden är smärtfri, för att utesluta allting. För det är ett enormt stort beslut att ta bort en älskad hund, för ens egen skull också bör man utesluta allting först.
En människa kan få hjälp och till och med medicin mot psykiska besvär en hund blir bara mer och mer stressad av sitt eget psyke.Jag ska ringa veterinär imorgon och fråga vad de säger, är så rädd att ta ett beslut och sen ångra det. Trodde jag hade bestämt mig för att det nog är snällare att låta henne somna, men så pratade jag med en vän om det idag som sa att "vadå skulle du ta bort ditt barn om hon mår dåligt" och det tog hårt på mig. Känns som att jag sviker henne.. Men vet inte heller vad nästa steg är, jag "vet" ju på något sätt att de inte kommer hitta något på undersökningarna eftersom de inte gjort det tidigare. Så då är det mer för min skull att jag ska kunna ta ett beslut med "gott samvete" i vetskap att jag "testat allt".. men som sagt, är det för min skull eller hennes. Jättesvårt.
Tack för alla kloka svar! Det har på något sätt känts som en "lättnad" att få så mycket förståelse och tankar, är så rädd att jag är en hemsk person som funderat på att låta henne somna men känns som det kanske inte är en så hemsk tanke ändå – även om det känns fruktansvärt.
Det är rent ut sagt elakt sagt och tämligen okunnigt. Kanske du kan ringa henne och säga att du tänkt på saken och att du vet hur stor djurvän hon är och att du packat hundens grejor och kommer över med den i kväll. Och att du gärna passar den någon dag i veckan och en helg i månaden. Men du vet att hon gärna räddar hunden nu när du inte längre orkarJag ska ringa veterinär imorgon och fråga vad de säger, är så rädd att ta ett beslut och sen ångra det. Trodde jag hade bestämt mig för att det nog är snällare att låta henne somna, men så pratade jag med en vän om det idag som sa att "vadå skulle du ta bort ditt barn om hon mår dåligt" och det tog hårt på mig. Känns som att jag sviker henne.. Men vet inte heller vad nästa steg är, jag "vet" ju på något sätt att de inte kommer hitta något på undersökningarna eftersom de inte gjort det tidigare. Så då är det mer för min skull att jag ska kunna ta ett beslut med "gott samvete" i vetskap att jag "testat allt".. men som sagt, är det för min skull eller hennes. Jättesvårt.
Vilken fruktansvärt märklig och okänslig kommentar av din vän. (vän?)Jag ska ringa veterinär imorgon och fråga vad de säger, är så rädd att ta ett beslut och sen ångra det. Trodde jag hade bestämt mig för att det nog är snällare att låta henne somna, men så pratade jag med en vän om det idag som sa att "vadå skulle du ta bort ditt barn om hon mår dåligt" och det tog hårt på mig. Känns som att jag sviker henne.. Men vet inte heller vad nästa steg är, jag "vet" ju på något sätt att de inte kommer hitta något på undersökningarna eftersom de inte gjort det tidigare. Så då är det mer för min skull att jag ska kunna ta ett beslut med "gott samvete" i vetskap att jag "testat allt".. men som sagt, är det för min skull eller hennes. Jättesvårt.
Vad som händer i framtiden kan man inte veta. Du kan bara fatta bästa möjliga beslut utifrån den information och kunskap du har just nu.Jag ska ringa veterinär imorgon och fråga vad de säger, är så rädd att ta ett beslut och sen ångra det. Trodde jag hade bestämt mig för att det nog är snällare att låta henne somna, men så pratade jag med en vän om det idag som sa att "vadå skulle du ta bort ditt barn om hon mår dåligt" och det tog hårt på mig. Känns som att jag sviker henne.. Men vet inte heller vad nästa steg är, jag "vet" ju på något sätt att de inte kommer hitta något på undersökningarna eftersom de inte gjort det tidigare. Så då är det mer för min skull att jag ska kunna ta ett beslut med "gott samvete" i vetskap att jag "testat allt".. men som sagt, är det för min skull eller hennes. Jättesvårt.
Jag ska ringa veterinär imorgon och fråga vad de säger, är så rädd att ta ett beslut och sen ångra det. Trodde jag hade bestämt mig för att det nog är snällare att låta henne somna, men så pratade jag med en vän om det idag som sa att "vadå skulle du ta bort ditt barn om hon mår dåligt" och det tog hårt på mig. Känns som att jag sviker henne.. Men vet inte heller vad nästa steg är, jag "vet" ju på något sätt att de inte kommer hitta något på undersökningarna eftersom de inte gjort det tidigare. Så då är det mer för min skull att jag ska kunna ta ett beslut med "gott samvete" i vetskap att jag "testat allt".. men som sagt, är det för min skull eller hennes. Jättesvårt.