- Svar: 17
- Visningar: 1 187
En resa till Portugal blev fröet till ett nytt sätt att rida för Katarina Eningsjö som sedan 15 år driver häst- och kursverksamhet med lusitanohästar. Rasen är avlad för strid och det märks genom lyhörda och smidiga djur.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ett mindre isolerat ridhus, eller ett mindre, isolerat ridhus?En resa till Portugal blev fröet till ett nytt sätt att rida för Katarina Eningsjö som sedan 15 år driver häst- och kursverksamhet med lusitanohästar. Rasen är avlad för strid och det märks genom lyhörda och smidiga djur.
Ett mindre isolerat ridhus, eller ett mindre, isolerat ridhus?![]()
Ett mindre isolerat ridhus, eller ett mindre, isolerat ridhus?![]()
Tack, jag var tvungen att klicka på tråden just för att jag tänkte likadant!Ett mindre isolerat ridhus, eller ett mindre, isolerat ridhus?![]()
Men som det är skrivet i rubriken betyer det väl egentligen att personen önskar sig ett ridhus som är lite mindre isolerat än det är idag? För att mena att man vill ha ett litet ridhus som är isolerat, borde det väl finnas ett komma mellan mindre och isolerat?Jag läser det som ett mindre ridhus som är isolerat. För antingen är ett ridhus isolerat eller så är det inte isolerat. Man isolerar inte bara ett halvt ridhus.
Va? jo det gör man väl. Kommunen hos oss har isolerat bara halva och sagt att ngn annan kan isolera resten, men det fungerar bra som det är. Sedan finns väl oisolerade?Jag läser det som ett mindre ridhus som är isolerat. För antingen är ett ridhus isolerat eller så är det inte isolerat. Man isolerar inte bara ett halvt ridhus.
Grammatisk är det ju fel skrivet men min hjärna läser nog mer det som känns rimligaste att det står. Först när jag läste här jag uppmärksammade detMen som det är skrivet i rubriken betyer det väl egentligen att personen önskar sig ett ridhus som är lite mindre isolerat än det är idag? För att mena att man vill ha ett litet ridhus som är isolerat, borde det väl finnas ett komma mellan mindre och isolerat?
Dvs:
"En dröm är ett mindre, isolerat ridhus" = personen vill ha ett litet ridhus som är isolerat
"En dröm är ett mindre isolerat ridhus" = personen vill ha mindre isolering i ridhuet
Eller, tänker jag fel när det gäller svenska grammatiken?
(kan tillägga att jag tyckte det var konstigt att personen ville ha mindre isolering, vilket var anledningen till att jag gick in i tråden)
Måste väl vara ovanligt ändå? Isolera endast två av fyra väggar?Va? jo det gör man väl. Kommunen hos oss har isolerat bara halva och sagt att ngn annan kan isolera resten, men det fungerar bra som det är. Sedan finns väl oisolerade?
Du tänker på fel halvaMåste väl vara ovanligt ändå? Isolera endast två av fyra väggar?
För att det är trevligare att ha valet att kunna rida inomhus om det är svinkallt, blåser eller regnar underifrån på västkustvis (En sak jag undrat över är: varför vill man så gärna rida inomhus, utomhus är väl mycket roligare?
Finns många fördelar speciellt om man har lektioner.En sak jag undrat över är: varför vill man så gärna rida inomhus, utomhus är väl mycket roligare?
Tillägg - framförallt om man bedriver verksamhet. Att inte vara väderberoende utan kunna hålla igång ändå.För att det är trevligare att ha valet att kunna rida inomhus om det är svinkallt, blåser eller regnar underifrån på västkustvis ().
Ute är ju trevligt på många sätt, och ofta - men inte alltid, och då är ridhuset väldigt bekvämt.
En sak jag undrat över är: varför vill man så gärna rida inomhus, utomhus är väl mycket roligare?