Sv: Tränare med för höga krav på hästen (eller jag som är mesig..?)
Här kommer uppdatering
Eftersom min magkänsla under de här träningarna inte alls varit bra, har jag inte bokat några fler träningar med den här "instruktören". Detta beroende på flera saker:
Ensidig och alltför krävande träning med för många repetitioner *nöta, nöta*
Min häst blev skitsur och jag vill att vi ska ha roligt tillsammans. Det är därför jag har min lilla häst
Ifrågasätter starkt tränarens kunskaper och pedagogska kunnande. Tränade t.ex. ett annat ekipage i passage, första var klockren, gissa hur den såg ut efter fem repetitioner. Och detta med en häst som knappt bjuder ärligt fram.
Efter att ha pratat med ridhusägarna, mina kompisar, blev jag stärkt då de också ifrågasatte hennes fokus på träningarna av en annan häst som stått länge p.g.av hälta och nu
sakta skulle gymnastiseras igång igen. (Behöver jag tillägga att hästen numera är halt igen
)
Där vill inte jag hamna med min ögonsten... Jag märkte att han blev mkt sliten efter träningarna och han är i alla fall 18 år.
Nä då vill jag hellre ha tillbaka min gamla "dressyrdomartant" till tränare som fokuserar på att BYGGA UPP och GÖRA HÄSTEN SMIDIG innan man börjar med "krumelurerna". Kanske inte har insett förrän nu hur bra hon var!
Skiter i att det kostar mer och inte kan bli så ofta eller att jag kanske måste åka.
Undertiden håller jag tillgodo med min A-tränare i western. Klokare hästkarl får man leta efter! Det är nog inte så svårt att gissa vad han tyckte om träningen när jag beskrev hur hästen hade reagerat. Han var dessutom fortfarande sur på träningen för honom i samma ridhus, tre veckor senare. (Hästen alltså inte tränaren
) Snacka om hästminne! Nu blir det lufs och skoj i skogen ett tag innan vi funderar på ny dressyrtränare.
Ja... och så får jag ta ut equiterapeuten och låta grannen massera igen för att kolla så han inte fått men av träningen vilket jag tyvärr tror att han har.
Så låt oss sammanfatta: billigt och bekvämt är inte alltid lika med bra!!
Min åsikt: Den här männsikan borde inte släppas in på c-tränarutbildningen då hon kommer att ha sönder många hästar under sin karriär!!
Kram på er! Mayara