Raser med mjukare gångarter?

Jag bröt nacken som ung och kunde inte rida det mesta längre. Insåg att Islänningar funkade bäst och hade islandskorsning med absolut noll gång under många år. Blev lite bättre ryttare och kunde rida så hästarna blev bekvämare och fick bättre sits som gjorde att jag inte satt så jag fick ont av det.
Insåg sen att jag kunde rida arab och sen även PRE och Lusitano.
Jag har haft många kunder som skadat sig och gått från tex dressyrhalvblod till islänning eller PRE/Lusse etc för att kunna fortsätta rida öht pga smärta.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
593
Senast: __sofia__
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 554
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 918
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 547
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar