Populära hästen ska avlivas: ”Obegripligt”

Den folkkäre miljonhästen Sanity ska avlivas.
Nu rasar den tidigare delägaren, TV4-profilen Åsa Elmroth, över beslutet.
– Jag tycker det är obegripligt, säger hon.
– Jag har förståelse för att han är älskad av många men jag ber om att få vara i fred i en tuff tid, säger den nuvarande ägaren till Trav365.

• Ledsen
Reactions: Sel
Den folkkäre miljonhästen Sanity ska avlivas.
Nu rasar den tidigare delägaren, TV4-profilen Åsa Elmroth, över beslutet.
– Jag tycker det är obegripligt, säger hon.
– Jag har förståelse för att han är älskad av många men jag ber om att få vara i fred i en tuff tid, säger den nuvarande ägaren till Trav365.
Men vad arg jag blir! Låt hästen somna in ifred. Nitton år är inte skitgammalt, men jag kan inte tänka mig annat än att en sådan karriär sliter ut kroppen i förtid.

Jag är tudelad, tycker inte man tar bort en såpass ung häst som dessutom är levnadsglad pigg och fräsch men samtidigt så går det tyvärr inte att göra annat än att acceptera att ägarna vill ta bort hästen. Hästen är ju inte purung direkt men inte gammal heller, speciellt inte om den är pigg och fräsch också, åldern sitter inte i siffrorna tycker jag.

Oavsett så får man respektera det ägarna vill och känner dom att det är bäst så får det ju bli så..förhoppningsvis så vet dom vad dom gör.

Jag är tudelad, tycker inte man tar bort en såpass ung häst som dessutom är levnadsglad pigg och fräsch men samtidigt så går det tyvärr inte att göra annat än att acceptera att ägarna vill ta bort hästen. Hästen är ju inte purung direkt men inte gammal heller, speciellt inte om den är pigg och fräsch också, åldern sitter inte i siffrorna tycker jag.

Oavsett så får man respektera det ägarna vill och känner dom att det är bäst så får det ju bli så..förhoppningsvis så vet dom vad dom gör.
Vi har ju ingen aning om hästen är "pigg och fräsch" eller inte. Om Vet dessutom råder avlivning tänker jag att den inte är det.

Jag tänker att han kanske gillar sin kompis och har gått med den länge och för att han ska slippa hitta en ny kompis tas han hellre bort?

19 år ju ingen ålder egentligen, men man måste ju se till den specifika hästen och situationen. En död häst lider inte.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En av Sveriges mest folkkära hästar, Järvsöfaks, ska avlivas. Tränaren Jan-Olov Persson bekräftar att det sker på torsdag. – Han har...
Svar
9
· Visningar
2 383
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka