Vårtecken 2025

bumpo

Trådstartare
Jag tycker definitivt att det är dags att börja dokumentera våra vårtecken som vi hittar. Jag börjar med att de vårstädar på förskolegården på Marodörens förskola idag och att vissa av trottoarerna är sopade redan.
1000002757.webp

Sonen hittade tusensköna i gräsmattan igår :)

Men min personliga favorit är när tornseglarna kommer till kvarteret, jag börjar längta redan i februari. Men det är mer ett sommartecken, de är väl bland de sista flyttfåglarna att komma. 18 maj kom de förra året och de brukar vara ruskigt nära samma datum varje år.

Här har jag mötts av såväl blommande körsbärsträd som krokushav, rhododenron, tusensköna och påskliljor. Koltrasten sjunger för fullt utanför fönstret om kvällarna och på morgonen väcks vi av diverse fågelkvitter från trädgården :love:

Och imorgon ska det tydligen bli 19 grader och strålande sol! (för att sedan bli 12 grader och regn dagen därpå :p)

Bifogade filer

• Cherry.webp
    Cherry.webp
    71,8 KB · Visningar: 20

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag fryser väldigt mycket när jag är i badhuset med barnen och badar, så pass att jag idag har ont i kroppen efter gårdagens besök på...
Svar
15
· Visningar
639
Senast: Fille
·
Kropp & Själ Tagit sista tabletterna Penicillin i morse som jag fick utskrivet för 10 dagar sedan pga öroninflammation. Hade lite feber då men den...
Svar
7
· Visningar
605
Senast: Kristall10
·
R
Kropp & Själ Jag har en fobi, som jag levt med mer eller mindre så länge jag kan minnas. Det är något jag är van vid att leva med, och som jag nog... 2
Svar
26
· Visningar
2 045
Senast: warg
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
12 142
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka