Var hittar man starka personer ?

escodobe

Trådstartare
Dvs sådana typer som gillar att delta på Strong viking, toughest och liknade tävlingar?
Googlar jag kommer jag bara till själva tävlingsarrangörerna? Är det på tyngdlyftarföreningar? Crossfitgym? Någon annanstans?

Jag håller ju på med ett idellt miljöprojekt och idag när jag med mina helt obefintliga muskler försökte släpa upp lastbilsdäck fulla med lera från havet så slog det mig att det finns ju folk som faktiskt är skitduktiga på just sånt här, som inte har något emot att bli leriga och som kan bolla med däck varför försöker jag inte värva några sådana? Det måste ju finnas såna som också vill göra nån nyttigt med sina talanger?

Men var håller dom hus? Jag trodde först att det var klubbar som höll på med dom där jippona som kan kanske kunde kontakta men det verkar mer vara mera som ambulerande tävlingar?

Bifogade filer

• 20250412_113039.webp
    20250412_113039.webp
    455,2 KB · Visningar: 93
Dvs sådana typer som gillar att delta på Strong viking, toughest och liknade tävlingar?
Googlar jag kommer jag bara till själva tävlingsarrangörerna? Är det på tyngdlyftarföreningar? Crossfitgym? Någon annanstans?

Jag håller ju på med ett idellt miljöprojekt och idag när jag med mina helt obefintliga muskler försökte släpa upp lastbilsdäck fulla med lera från havet så slog det mig att det finns ju folk som faktiskt är skitduktiga på just sånt här, som inte har något emot att bli leriga och som kan bolla med däck varför försöker jag inte värva några sådana? Det måste ju finnas såna som också vill göra nån nyttigt med sina talanger?

Men var håller dom hus? Jag trodde först att det var klubbar som höll på med dom där jippona som kan kanske kunde kontakta men det verkar mer vara mera som ambulerande tävlingar?Visa bifogad fil 165504
Jag har ingen aning, men vilket härligt initiativ! <3 Se om du kan hitta någon av personligheterna på typ instagram eller FB först kanske, så kan de hänvisa till fler?

Jag är ju inte själv, jag har ett gäng dykare och folk som hjälper till på land. På vissa ställen kommer kommun med lyftkran men på andra får vi själva släpa. Idag fick vi upp 1.4 ton!

Bifogade filer

• 20250412_155236.webp
    20250412_155236.webp
    375,9 KB · Visningar: 83
Tänkte också cross fit, hade testat att sätta upp nån lapp med info och kontakt nummer på nått gym också. Lr kolla med receptioner på gym om du kan lämna lapp hos dom.

Jag är ju inte själv, jag har ett gäng dykare och folk som hjälper till på land. På vissa ställen kommer kommun med lyftkran men på andra får vi själva släpa. Idag fick vi upp 1.4 ton!
Bra jobbat!

Jag och några vänner var ute och rensade vid kusten på en ö några gånger för flera år sedan. På en väns initiativ, så inget organiserat. Oväntat roligt att få samarbets på det sättet. 😊

Det borde finnas någon facebookgrupp för tyngdlyftning/diverse träningsaktiviteter, kanske du kan fråga i någon sådan?

Det borde finnas någon facebookgrupp för tyngdlyftning/diverse träningsaktiviteter, kanske du kan fråga i någon sådan?
Ja, jag funderade på vilken inriktning på "diverse träningsaktiviter" grupp som passade bäst att fråga i.

Jag skulle ljuga om jag sa att jag aldrig satt min fot i gym, för jag har varit i bostadsrättrns gym två gånger i mitt liv men då var jag ensam. ;)

Jag har alltså inte minsta aning om det är tyngdlyftare, dragkampare, pilates eller crossfittare som är dom som brukar bolla med däck, släpa stockar och sånt...

Strong man brukar ofta ha specifika gym eller träna hemma, eftersom sporten kräver lite andra redskap inför/vid tävling. Kolla på MaxStyrka eller Kraftkamps hemsida och se om du hittar någon att kontakta 🙂

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka