Guldaskig

Trådstartare
Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett par på Hööks som jag tyckte var snygga men de var i något funktionsmaterial som inte alls kändes bekvämt utan mest stramt och ostrechigt. Önskar tips på ett par helskodda sköna ridbyxor med hög midja.

Jag har flera par tights från Zaczess som är jättebra. Mina favoritet är ett par ridtights, helskodda, från eq stockholm. De är lite "fastare" än zaczess.

Ridbyxor ska vara Pikeur Candela el Calanja
Ridtights har jag inte hittat ngn favorit än. Har ett par från zaczess som är bekväma men tkr de sitter ohyggligt fult på min kroppsform 😅 så jag har beställt ett par Pomme nu för att prova dem 🙌

Jag har enbart ridtights numera, men köpte ett par PS of Sweden ridbyxor på rean nyss. Dom ser dock tightsiga ut (vilket jag tycker är bra).

Jag har annars flera par tights från Horze (vinter softshell utan foder, supertunna sommar) och 1 par Zaczess teddy vinter (varit kanon under vintern men på tok för varma för temperaturer över noll). Och just det, ett par oskodda ridbyxor i bomull från Hööks faktiskt, men dom köpte jag bara för att ha till en lånad snordyr kalvskinnssadel som ägaren var väldigt rädd om.

Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett par på Hööks som jag tyckte var snygga men de var i något funktionsmaterial som inte alls kändes bekvämt utan mest stramt och ostrechigt. Önskar tips på ett par helskodda sköna ridbyxor med hög midja.
Mina favoriter är ett par helskodda från Stierna samt halvskodda ”barnmodellen” Cavalleria Toscana och ett par helskodda i vuxenmodell.

På sommaren är Alequis ridtights tunna och sköna!

Vill du inte ha funktionsmaterial alls så blir det svårare, bomull är inget vanligt material längre. Är du okej med silikonskoning eller vill du ha "vanlig" helskoning?

Jag tycker att Maya Delorez är superbra, sitter bra och är extremt stretchiga och sköna. Tycker det vill gärna bli lite "camel toe" :oåtminstone på mig, med dagens stretchmaterial, men inte med deras (har Compression).

Annars brukar jag leta på Horze, har hittat några sköna bomullsbyxor där genom åren, av deras eget märke. Dom kommer o går under olika namn.

Zaczess var ett helt nytt märke för mig, ska kolla upp det! Finns de endast att beställa online?

Angående material som tex @zarmino sktev om så gör det ingenting om det är lite funktionsmaterial men just de jag provade fanns det väldigt lite stretch i och det gillade jag inte. Silikon funkar fint, vill minnas att jag hade det på mina förra ridbyxor och att jag gillade det.

Maya Delorez har jag sett en del. Ska kolla mer på det märket också.

Zaczess var ett helt nytt märke för mig, ska kolla upp det! Finns de endast att beställa online?

Angående material som tex @zarmino sktev om så gör det ingenting om det är lite funktionsmaterial men just de jag provade fanns det väldigt lite stretch i och det gillade jag inte. Silikon funkar fint, vill minnas att jag hade det på mina förra ridbyxor och att jag gillade det.

Maya Delorez har jag sett en del. Ska kolla mer på det märket också.
Då skulle jag säga att du kan fortsätta kolla runt på Hööks bland deras andra byxor😊 Jag gillar Pikeur Candela men även Horselife Candy, då jag gillar hög midja.

Jag tycker också det är skitsvårt att hitta vettiga ridbyxor. Får kameltå av allt jag provar och det är massa hårda sömmar överallt som skaver och trycker...

Jag var och testade några olika ridbyxor i en butik för några år sedan, och hittade då ett par från ELT som jag tyckte var bekvämast. Jag trivdes också alltid i dem när jag använde dem sen. (nu har jag dock inte ridit särskilt mycket de senaste 1,5 åren, så nu ligger de mest bara i en garderob...)

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
986
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
587
Senast: cowgirl81
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 336
Senast: Otherside
·
Utrustning Jag har 3 par ridbyxor , men är sugen på ett par nya . Tights uteblir hos mig . Men vilket märke är med sköna och bra silikon skodda...
Svar
13
· Visningar
1 101
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka