Tovig katt

Lekz

Trådstartare
Hej,
Vi har en "bonuskatt" som har blivit tovig som fasiken på höfterna, tovor stora som handflator. Det brukar komma tovor som går att få bort med MASSOR av tålamod och en katt som är trött.
Nu är det dock så pass mycket att det kommer ta för lång tid att få bort och vi kollade med veterinär (Evidensia), dom villa ha 2000 för hälsokoll och 4000 för sedemering och lejonklippning, alltså totalt 6000 kronor för att klippa en katt!!
Det här är i södra Stockholm och det är inte aktuellt att betala dessa pengar varken för oss eller ägaren.
Vet någon något billigare alternativ?
Katten kommer bitas och klösas så en "vanlig" kattfrisör vi kollade med vill inte ta in honom.
Vi har en trimmer för ändamålet men som sagt, det tar för lång tid då man max får några minuter med katten innan han blir arg och ger sig på en.

En bit i taget?

Allt behöver inte klippas av på en sittning. Ta en liten bit i taget, sluta innan den hinner tröttna, ge den godis, en stund att återhämta sig (10min- 1 dag) och sedan kör man nästa bit.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 910
Övr. Katt Sedan en vecka har jag en inneboende i stallet. Ett stycke katt som aldrig tidigare synts till i byn och inte tillhör någon av de andra... 43 44 45
Svar
881
· Visningar
82 384
Övr. Katt Jahapp, så var det dags igen. Jag blir lika ledsen varje gång. (Varje år dyker X antal katter upp i byn, magra som stryk, hungriga som... 2
Svar
21
· Visningar
2 626
L
Övr. Katt Vi blev med katt i somras. En ursöt liten lurvig gatukorsning. Jag som är så noga med vad hästen äter tänkte att den stackars katten...
Svar
15
· Visningar
15 094
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V