Det är ju inte förbjudet att handla från Temu, Shein osv och kan absolut vara bra eller likvärdiga grejer som säljs inom EU.
Men det ÄR skillnad på vad som tillverkas i Kina och sedan säljs i inom EU och vad som tillverkas och köps direkt från Kina.
EU har regleringar kring vilka ämnen som en vara får innehålla. Både i själva materialet samt ev. behandling av materialet. Det finns inga sådana regleringar när man som privatperson importerar från Kina.
Därför går det inte att likställa de två alternativen även om arbetsförhållanden och kvalitet kanske är ungefär samma.

Det är ju inte förbjudet att handla från Temu, Shein osv och kan absolut vara bra eller likvärdiga grejer som säljs inom EU.
Men det ÄR skillnad på vad som tillverkas i Kina och sedan säljs i inom EU och vad som tillverkas och köps direkt från Kina.
EU har regleringar kring vilka ämnen som en vara får innehålla. Både i själva materialet samt ev. behandling av materialet. Det finns inga sådana regleringar när man som privatperson importerar från Kina.
Därför går det inte att likställa de två alternativen även om arbetsförhållanden och kvalitet kanske är ungefär samma.

Om man köper via Fyndiq då?

Det står under företaget:

EU-ansvarig personEU-baserad ekonomisk aktör som säkerställer att produkten uppfyller de föreskrivna bestämmelserna.Namn:LUDSON SARLAdress:6 rue d Armaille,PARIS,PARIS,PARIS,FR(France)Postnummer:75017E-post:zxgj1113@outlook.comMobil:+33 646366486

och på dom andra ridbyxorna: Den här leverantören har intygat att den kommer att följa alla tillämpliga lagar och endast erbjuda produkter och tjänster som efterlever Temus policyer och tillämpliga EU-lagar.

Hurvida man ska lita på det vet jag inte 😅

Senast ändrad:
Övriga hästartiklar som schabrak, benskydd, täcken osv är lika dyra där som här hemma! Otroligt.

Lite KL, men nån som har ett hum om hur Zaczess andra grejjor är jämfört med teddy?
Ridit i Teddy 2.0 i 2xl i vinter, och de är ett smärre gympass att få byxorna på plats men väl där så får jag ner armen i benet för att justera 🙃 dock så går de typ upp under bhn på mig (173cm lång) och blir lite halvobehagliga i hur de sitter åt över magen. Viker sig lite, men att vika ner funkar inte heller riktigt.

Igår blev det mina gamla Hööks Sure Seat ist..och damn, jag vill ha mer klister i skoningen 🙈😅 (och mobilficka..) nu när jag haft det..
Rider i en TCS, så har ju inte så mycke läder att greppa mot, så är ju bra om det blir lite grepp även mot padden..

Hööks går bort, alla ridbyxor är för små och de mer "vinterleggings" de haft va för stora lr mysko.

Så, Zaczess.. är alla modellerna lika höga? Utgår från att alla är lika klistriga.
Tycker ju att det är ganska stilrent med gylf..och kanske lättare att få på sig om de går öppna? (Teddy fanns ju i en modell med gylf å knapp, men den va tydligen inte lika varm).

Lite KL, men nån som har ett hum om hur Zaczess andra grejjor är jämfört med teddy?
Ridit i Teddy 2.0 i 2xl i vinter, och de är ett smärre gympass att få byxorna på plats men väl där så får jag ner armen i benet för att justera 🙃 dock så går de typ upp under bhn på mig (173cm lång) och blir lite halvobehagliga i hur de sitter åt över magen. Viker sig lite, men att vika ner funkar inte heller riktigt.

Igår blev det mina gamla Hööks Sure Seat ist..och damn, jag vill ha mer klister i skoningen 🙈😅 (och mobilficka..) nu när jag haft det..
Rider i en TCS, så har ju inte så mycke läder att greppa mot, så är ju bra om det blir lite grepp även mot padden..

Hööks går bort, alla ridbyxor är för små och de mer "vinterleggings" de haft va för stora lr mysko.

Så, Zaczess.. är alla modellerna lika höga? Utgår från att alla är lika klistriga.
Tycker ju att det är ganska stilrent med gylf..och kanske lättare att få på sig om de går öppna? (Teddy fanns ju i en modell med gylf å knapp, men den va tydligen inte lika varm).
Jag tycker att det är stor skillnad på tex Ohio, de är rejält höga i midjan, men sitter ändå väldigt bekvämt eftersom de är väldigt stretchiga. Däremot gillar jag inte den modellen med gylf som jag testat eftersom tyget är extremt stretchigt, men midjan är stel vilket jag tyckte var väldigt obekvämt och dessutom väldigt osmickrande om man inte är pinnsmal.

Om man hittar ett märke man gillar kan man ju alltid kolla om det finns på Sellpy. Åtminstone periodvis tycker jag de har förvånansvärt stort utbud även av ridkläder. Nu finns det ju kritik även mot Sellpy, men jag tycker det känns hemskt att köpa nytt från märken som uppenbart bara dropshippar (men även billiga byxor från t.ex. Hööks). Om det finns begagnat i bra skick är det åtminstone lite bättre. Har svårt att se att man går särskilt mycket back på det slitagemässigt jämfört med att köpa lågbudgetmärken nytt. Själv har jag fyndat superfina märkesplagg, funktionsbyxor t.ex., till en bråkdel av priset.

Jag tycker att det är stor skillnad på tex Ohio, de är rejält höga i midjan, men sitter ändå väldigt bekvämt eftersom de är väldigt stretchiga. Däremot gillar jag inte den modellen med gylf som jag testat eftersom tyget är extremt stretchigt, men midjan är stel vilket jag tyckte var väldigt obekvämt och dessutom väldigt osmickrande om man inte är pinnsmal.
Minns du om det va Bombay (gylf å knapp) lr London (som verkar ha gylf bara för syns skull?)

På bilderna så känns det som att de borde va lite tunnare tyg i Ohio än i Teddy i midjan?

Japp, det var Bombay :) Ohio har ett helt annat tyg än teddy! Går inte att jämföra.
Då får jag kanske beställa hem å prova. Då borde man ju kunna följa storlekstabellen bättre och att xl då borde sitta bra 🙈
Hm..dom med reflex är tydligen samma som Ohio.. men då är ju frågan hur värt de egentligen är med reflex på sidan benet när man bara rider längst med vägen 😅
Stum midja låter som de Dominobyxor jag hade i högstadiet 😅 hade 46 i dom, men dom satt tightare i midjan än ett par 42 av ett annat märke 🙈

Då får jag kanske beställa hem å prova. Då borde man ju kunna följa storlekstabellen bättre och att xl då borde sitta bra 🙈
Hm..dom med reflex är tydligen samma som Ohio.. men då är ju frågan hur värt de egentligen är med reflex på sidan benet när man bara rider längst med vägen 😅
Stum midja låter som de Dominobyxor jag hade i högstadiet 😅 hade 46 i dom, men dom satt tightare i midjan än ett par 42 av ett annat märke 🙈
Ohio är extremt stretchiga, i mitt fall funkade det utmärkt att följa storlekstabellen, även om det verkade litet i storlek. Har oftast M i byxor, men XS (!) i zaczess.

Ohio är extremt stretchiga, i mitt fall funkade det utmärkt att följa storlekstabellen, även om det verkade litet i storlek. Har oftast M i byxor, men XS (!) i zaczess.
Ok wow xD jag ligger i mitten/nedrekant på xl (midja 100, stuss 120) men har äntligen lyckats få igår en viktnedgång..så då kanske L skulle kunna funka 🤔 man är ju snål så känns ju lite drygt att köpa nya, för mig dyra, leggings bara för att dom ska bli halvstora under sommarn..🙈 tycker det är sällan man ser dom beggade oxå 🤔
Nackdelen med avsaknad av skärphällor..

Jag ska hämta ut ett paket i eftermiddag med två par jag köpte på PS superrrea, ett par tights och ett par ridbyxor. Jag har bott i mina Zaczess teddy i vinter och föredrar tights med lite kompressionskänsla, och mina sommarpar är rätt slitna vid det här laget (horze).

Uppdaterar när jag provat :).

Ok wow xD jag ligger i mitten/nedrekant på xl (midja 100, stuss 120) men har äntligen lyckats få igår en viktnedgång..så då kanske L skulle kunna funka 🤔 man är ju snål så känns ju lite drygt att köpa nya, för mig dyra, leggings bara för att dom ska bli halvstora under sommarn..🙈 tycker det är sällan man ser dom beggade oxå 🤔
Nackdelen med avsaknad av skärphällor..
Om du är sugen på Ohio så kanske maya delorez function är ett alternativ? De är ganska lika tror jag. Ganska lätta att köpa begagnat 😊

Om du är sugen på Ohio så kanske maya delorez function är ett alternativ? De är ganska lika tror jag. Ganska lätta att köpa begagnat 😊
Va ut å kolla på maya delorez härom dan, men blir inte riktigt klok på de olika modellerna 😅 har ju inte så mycke att jämföra med heller. Enda jag har i träningsleggins är lite olika från Engelsons 😅

Hur är dom i klistret? Aldrig klämt på några :P
Brukar gå och peta på de på hööks, och vissa är ju knappt nå grepp alls 🤔

Va ut å kolla på maya delorez härom dan, men blir inte riktigt klok på de olika modellerna 😅 har ju inte så mycke att jämföra med heller. Enda jag har i träningsleggins är lite olika från Engelsons 😅

Hur är dom i klistret? Aldrig klämt på några :P
Brukar gå och peta på de på hööks, och vissa är ju knappt nå grepp alls 🤔
Function är som träningstights och de är väldigt höga i midjan. Jag älskar det, de är liksom mjuka men ändå med perfekt ”stuns”. Inga midjeband som skär in eller trycker, utan de sitter stadigt men är ändå väldigt mjuka och sköna.
Function är dessutom deras billigaste modell, så om man köper begagnat eller på rea blir det inte alls farligt.

Skulle säga att Maya Delorez har mest klister av typ alla silikonskoningsr. Jag tycker nästan det är lite väl klistrigt när kläderna är nya😅

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 030
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
625
Senast: cowgirl81
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 451
Senast: Otherside
·
Utrustning Jag har 3 par ridbyxor , men är sugen på ett par nya . Tights uteblir hos mig . Men vilket märke är med sköna och bra silikon skodda...
Svar
13
· Visningar
1 135
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka