athena_arabians
Trådstartare
Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte när jag började läsa , att va säger du det är ju danskt, så bra att även du kom fram till detHar varit pa 70-ars kalas i dag. Mycket folk, mycket trevligt, och fodelsedags barnet blev sa glad for en Dalahast att han gick runt med den halva tiden.Han anser att SVERIGE ar bast
for hans farmor kom fran Sverige. Tva till av 70-aringen's vanner hade samma hoga syn pa mitt "moderland", de hade dock inte nagra beroringar med Sverige, bara gillar allt Svenskt.
Den ena kom och fragade hur man uttalar "hygge" ... "en???" sa och pastod att det inte var Svenskt. "Yes," stod hon fast vid och forklarade ett det ar ett ord for "Cozy". Det slutade med att jag googlade och kunde visa att denna manniska som bor I Stockholm och postar en massa coola (och tydligen helt fantastiska SVENSKA grejor pa Instagram och Facebook) inte anvant ett Svenskt ord alls.
Detta ord, "Hygge" som betyder exact samma och som den har vannen till fodelsedags barnet var sa fortjust I och tankt sig att anvanda istallet for "cozy" faktiskt inte alls ar Svenskt utan ar ett Danskt ord. Jag trodde hon skulle brista i grat.![]()
Har varit pa 70-ars kalas i dag. Mycket folk, mycket trevligt, och fodelsedags barnet blev sa glad for en Dalahast att han gick runt med den halva tiden.Han anser att SVERIGE ar bast
for hans farmor kom fran Sverige. Tva till av 70-aringen's vanner hade samma hoga syn pa mitt "moderland", de hade dock inte nagra beroringar med Sverige, bara gillar allt Svenskt.
Den ena kom och fragade hur man uttalar "hygge" ... "en???" sa och pastod att det inte var Svenskt. "Yes," stod hon fast vid och forklarade ett det ar ett ord for "Cozy". Det slutade med att jag googlade och kunde visa att denna manniska som bor I Stockholm och postar en massa coola (och tydligen helt fantastiska SVENSKA grejor pa Instagram och Facebook) inte anvant ett Svenskt ord alls.
Detta ord, "Hygge" som betyder exact samma och som den har vannen till fodelsedags barnet var sa fortjust I och tankt sig att anvanda istallet for "cozy" faktiskt inte alls ar Svenskt utan ar ett Danskt ord. Jag trodde hon skulle brista i grat.![]()
Katten var helt installed på att riva ner mina bäbisplantor (seedlings) från sovrumsfönstret igår kväll så tog ett tag innan jag kunde slappna av och somna. Nu på morgonen har han varit väldigt gosig så allt är glömt, men känner mig rätt trött.
Ska snart upp och äta frukost, fodra hästar och sedan jobba (med en 10+ år gammal kamera)