Vad gör vi? Del CCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu förstår jag inte. Jag tar en medicin som kan orsaka magnesiumbrist, jag frågade läkaren om man inte borde ta prov och kolla om jag har brist men han sa bara att jag kunde ta något tillskott.
= Min åsikt var att man borde ta blodprov (precis som du anser), hans var att man inte behöver det.

Verkar som om vi missförstår varandra hela tiden. :confused:
Suck. Nej det gör vi inte. Eller, du förstår mig, men inte jag dig.
Tar man en medicin som brukar orsaka brist är det inget konstigt att ta tillskott, även utan att kolla, speciellt, eller framför allt, om det inte är något farligt tillskott man kan dö av. Att bara ta för att man tror man behöver utan att ha någon medicin eller sjukdom som ger brist då tycker jag att man borde kolla.

Måndag och skittrött. Helt matt. Jobbat, sjukgymnasten och ute med hundarna. Hunnit inom en ICA för att kolla efter julostchips men de hade såklart inga så det blev lussekatter istället. Inom stadsmissionen och hittade två tallrikar och några DVD-filmer. Så många matlådor och uppvärmd mat jag äter behöver jag tallrikar jag kan värma i micron.

Nu busar hundarna i soffan. Igen. Den ena med en leksak i munnen och den andra med nacktag på den ena, som nu trillade ner från soffan på den första. Ibland får jag rädda spionen lite, han är smidigare än lilltösen, men hon är starkare och får ibland bra tag på honom, jag försöker utjämna oddsen lite :D

Tror jag ska ta två Alvedon mot min huvud- och ryggvärk och gå och vila lite. Min tur att låna soffan kanske?

Måndag och skittrött. Helt matt. Jobbat, sjukgymnasten och ute med hundarna. Hunnit inom en ICA för att kolla efter julostchips men de hade såklart inga så det blev lussekatter istället. Inom stadsmissionen och hittade två tallrikar och några DVD-filmer. Så många matlådor och uppvärmd mat jag äter behöver jag tallrikar jag kan värma i micron.

Nu busar hundarna i soffan. Igen. Den ena med en leksak i munnen och den andra med nacktag på den ena, som nu trillade ner från soffan på den första. Ibland får jag rädda spionen lite, han är smidigare än lilltösen, men hon är starkare och får ibland bra tag på honom, jag försöker utjämna oddsen lite :D

Tror jag ska ta två Alvedon mot min huvud- och ryggvärk och gå och vila lite. Min tur att låna soffan kanske?
Får du det?
Då kanske du får sällskap 🤣💕

Kan den här dagen bara ta slut nu tack?

Vidrig start med en lämning som tog 40min pga ledsen son. Grinade hela vägen hem typ. Laddade om för jobb, var ändå pepp pga väldigt fin klass idag. Men lektionen slutade med att jag fick stå ute i kylan med en hysterisk elev som vrålade (ja vrålade. Ett tror ungefär halva stan hörde) om vilken fullständigt värdelös lärare jag är, att jag fått hen att hata ämnet och att för varje lektion så gör jag det bara sämre och sämre. Jag borde inte få jobba där för att jag är så jävla värdelös, osv osv. I 20min fick jag stå där och lyssna, behålla lugnet och försöka vara lågaffektiv. (Jag lyckades) Jag vet att jag inte ska ta åt mig, men det gör jag. Alltid.
Satte mig i bilen för att åka till APT och har då fått mail från sonens skola om att han varit ledsen hela dagen, inte ätit osv. Instant ångestboost.
Kom fram till mötet men när chefen frågade hur det var så brast det helt och det slutade med att jag åkte hem. Grinade hela vägen till sonens skola och måste sett hemsk ut när jag hämtade honom.
Nu är jag rödmosig och har sprängande huvudvärk.

Väldigt häftig kille på bussen. Han kollade på massa videoklipp med högt ljud. Jag tipsade honom, tämligen vänligt, om att stänga av ljudet alternativt använda hörlurar.
Han blev svårt kränkt och det kom en hel radda okvädesord inklusive många håll käften. Det är nog inte så lätt att vara ouppfostrad.

Hemma. Stackars fysio har fått ryggskott men vi kämpade på båda två. Varit väldigt orolig över katten, men hon verkar ok just nu. Ska ändå ringa FirstVet. Jag svär att de har en ccl inskrivet i hennes journal.

Mörkt, när jag åkte till fysio, mörkt när jag åkte hem. Egentligen mörkt hela dagen. Nu ligger en bit marinerad revben i ugnen på låg värme. Så himla skönt att göra iordning saker och sedan stoppa in dem i frysen så det är bara att slänga in den i ugnen. Och att ha en fungerande stektermometer så jag kan se innertemperatur så att den inte blir torr.

Är totalt slut idag. Skulle ta in min häst, mocka, slå in några paket och köpa lite jox på nätet som behövs. Kändes typ som att bestiga Mount Everest. Och Så nöjd när det var gjort. Hade tänkt släpa upp hästen till ridhuset också. Men nej! Jag ska vila. Sambo är borta på jobb. Så nu ska jag dricka te och se någon larvig film. 🥱

Bajsdag.
Var nära att krocka på väg hem från tillsynen i morse. En idiot som svängde vänster in precis framför oss, fick slänga mig på bromsen. Var bara nån enstaka meter ifrån krock. Och puckot bara fortsatte köra som om inget hänt.

En kollega har inte gjort sina arbetsuppgifter så i ren affekt bokade jag in fyra tillsynsbesök, trots att jag sagt att jag inte är inne för att göra tillsyn.

Katten har förmodligen brutit benet. Får besked imorgon bitti.

Inte ätit sen halv tolv. Bara druckit mer kaffe än vad som är lämpligt på tom mage. Orkar jag laga mat när jag kommer hem? No way. Lösningen? Jadu.. Orkar inte tänka på det.

Varm och lite längre dusch än vanligt var såååå skönt i själen, fast huden höll som vanligt inte med 🤣. Och att det kan ha blivit lite mycket av det goda igår känner jag i magen 😅 och känner inte alls för att laga någon mat idag så sambon som ändå åkte förbi ICA på vägen hem fick handla det och lite annat. Två paket kaffe Zoegas mezzo för nästan 150 spänn, man får fortsätta dricka kaffet med andakt. Precis som vi får göra med fisken (knappt ett kilo lax, drygt halvkilot torskrygg) och ett kilo räkor för 1100 kr (!) från fiskbilen som kom förbi häromdagen. Ett gäng konstateranden såhära på kvällskvisten 🙃.

Får du det?
Då kanske du får sällskap 🤣💕
Efter att först hon och sedan han direkt efter seglat över soffkanten och landat på mig packade jag ihop mig och tjurade i sängen istället... där gör hon inte mig lika ofta sällskap längre, det är inte kul när jag blir sur för att hon gräver och inte ligger still så hon föredrar filten på golvet bredvid istället. Spionen vaktar ytterdörren under tiden. ;)

Den häftige ynglingen vågade när han gick av kalla mig bitch. Jag frågade om han inte skämdes men det ville han inte svara på :rofl:
Vet du, mina söner har i tonåren betett sig rätt jävligt mot mig, (ena sonen är inte på ett bra ställe ens i dag så vem vet om du stöter på honom i ditt jobb någon gång i framtiden...) men det har alltid ändå känts bra att veta att de aldrig skulle bete sig sådär mot någon okänd, framför allt inte mot en kvinna eftersom det är bara inte något man gör, på sin höjd blänger och tjurar. Något de alltså själv sagt, själv beskrivit sina kompisar hur de betett sig, men också min dotter beskrivit liknande situationer där hon beskrivit dem som "inte så kaxiga mot andra vuxna". Andra vuxna brukar beskriva mina ungar som rätt väluppfostrade ändå och det känns bra trots att de har betett sig som de gjort!

Nu är de ju äldre och kommit ur sådant tonårs"trots" som tur är. Det känns som om det är lite som det ska vara på något vis, bråka och trotsa mamma hemma och bete sig ändå rätt ok mot andra vuxna. Ledsamt när det är åt andra hållet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 355
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
586
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 104
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 024
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar