Vad gör vi? Del CCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jäkla skit 😫 Har återigen sårat min nära vän (genom att göra samma misstag igen) och vet inte om hen kommer förlåta mig igen.

Skäms så otroligt för att jag gjorde samma sak igen, trots att jag borde vetat bättre, och är så rädd för att förlora vännen. Hen har uttryckligen skrivit att hen inte vet om jag kan få någon mer chans. Har bett om ursäkt och försökt förklara och visa på att jag ska göra allt i min makt för att inte göra samma miss igen, men är rädd för att det inte ska räcka :( Kan inte styra mer över hens beslut, men känner mig så maktlös. Att jag inte kan hålla munnen stängd när jag blir stressad 😥

Jäkla skit 😫 Har återigen sårat min nära vän (genom att göra samma misstag igen) och vet inte om hen kommer förlåta mig igen.

Skäms så otroligt för att jag gjorde samma sak igen, trots att jag borde vetat bättre, och är så rädd för att förlora vännen. Hen har uttryckligen skrivit att hen inte vet om jag kan få någon mer chans. Har bett om ursäkt och försökt förklara och visa på att jag ska göra allt i min makt för att inte göra samma miss igen, men är rädd för att det inte ska räcka :( Kan inte styra mer över hens beslut, men känner mig så maktlös. Att jag inte kan hålla munnen stängd när jag blir stressad 😥

Lider med dig. Utan att veta vad det handlar om så kan jag känna med både dig och vännen.
Upplever inte alls dig som en dum person här.
Hoppas att det löser sig.
Ju närmare man står ngn desto mer sårad blir man.

Lider med dig. Utan att veta vad det handlar om så kan jag känna med både dig och vännen.
Upplever inte alls dig som en dum person här.
Hoppas att det löser sig.
Ju närmare man står ngn desto mer sårad blir man.
Tack! Ja, är ju inte lättare för vännen som tagit väldigt illa vid sig. Tror som du säger att det är värre för att vi står varandra nära.

Tack! Ja, är ju inte lättare för vännen som tagit väldigt illa vid sig. Tror som du säger att det är värre för att vi står varandra nära.
Vad är det du gjort? Finns det risk att det sker igen eftersom det skett igen så nära inpå? Och egentligen för att lösa anledningen till varför det skett får du kanske fråga dig varför det skedde och se om det går att förhindra där.

Väntar på att klockan ska bli 20 så jag kan ta mina piller och gå och lägga mig.

Lika dålig imorgon - då blir det en tur till VC.

( bara så ni fattar att det är synd om mig :D )
Jag tycker JÄTTE-SYND om dig - ömk ömk ömk :heart

Är inte din sambo Oscar den tröstande typen? Lily slår knut på sig själv för att trösta mig (även när jag inte behöver).

Väntar på att klockan ska bli 20 så jag kan ta mina piller och gå och lägga mig.

Lika dålig imorgon - då blir det en tur till VC.

( bara så ni fattar att det är synd om mig :D )

Stackare!

Men - jag undrar som föregående talare - kan inte Oscar ta hand om dig? Inte läsa högt, kanske, men pyssla om och så?

Har hundarna här hos mig. Mellanhunden ligger under skrivbordet, valpen sitter framför honom och - klappar mellanhunden på huvudet :rofl: Han vill säkert "bara" få i gång brorsan på lek, men det ser verkligen ut som att han sitter där och klappar :D

Mellanhunden är dock en cool kille, så han bara blundar lite hårdare och sover vidare trots valpens försök.

Tadaaa! <3
1738780725556.webp

Rörig dag men nu är den snart slut. Mådde inte så bra igår så efter stallet åkte jag hem, petade i mig en sömntablett och sov hela eftermiddagen och fram tills jag skulle åka till jobbet. Raka spåret hem i morse till sängen och sedan åkte jag och hämtade halmbalen.

Slet som ett djur med att koppla släpet, insnöad i tung blötsnö så jag var tvungen att två ggr be om hjälp. Först att kroka på det och sedan att få i den förbaskade kontakten. Lastade på halmbalen och blev tvungen att stanna efter vägen då spännbanden glidit av. Kunde inte få upp den ena trots att jag till slut skar av en stump, men tack och lov stannade en bil som jag viftade på så jag fick hjälp att både få upp spännbandet och att spänna åt det igen så jag kunde fortsätta till stallet. Väl där så backade jag in i hagen och ända fram till ligghallen och fick hjälp att rulla av balen, men då satt jag istället fast i snön! :arghh:

Förlängde hyrtiden med en timme, vi kopplade loss släpet men vad vi än gjorde så satt jag fortfarande fast. Ringde stallägaren för att höra om han var hemma men naturligtvis inte. Som tur var kom det efter ett tag en karl med fyrhjulsdrift som kunde hjälpa mig loss och även dra ut släpet. Pga regn och plusgrader var snön som sorbé, nästa gång kommer jag inte att köra in i hagen utan lasta av utanför och rulla in.

Köpte pizza till frukost/lunch/middag och återställde släpet. Skulle slänga i mig lite mat innan jag hämtade löpbandet till hundarna och ser inte att jag tog fel burk utan häller på en massa kanel på pizzan! Nåja, det gick faktiskt att äta iaf. Lämnade hundarna hemma och hämtade bandet. Tog upp hela bagageutrymmet + fällt baksäte. Fyllt på luft i däcken, tankat bilen, släpat in klumpen till löpband, parkerat bilen och ställt tiduret så bilen är varm och skön när vi åker tidigt i morgon bitti.

Blir en tidig kväll ikväll och en tidig morgon och många mil i bil men sen så är jag på mitt livs första marknad i Jokkmokk! :up:

Vad är det du gjort? Finns det risk att det sker igen eftersom det skett igen så nära inpå? Och egentligen för att lösa anledningen till varför det skett får du kanske fråga dig varför det skedde och se om det går att förhindra där.
Vill inte gå in i detalj på vad jag gjort, men det handlar om mitt sätt att kommunicera. Jag jobbar stenhårt på att det inte ska ske igen. Denna gången insåg jag det så snart det hänt, men det sårade ju inte vännen mindre. Men ja, jag jobbar på att analysera när och varför det händer så att jag inte ska göra samma sak igen, mot vännen eller någon annan.

Tack för svaret!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 64 65 66
Svar
1 304
· Visningar
43 192
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
61 130
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 725
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
4 466
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka