Vad gör vi? Del CCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hittade de här i rabatten i morse!

Visa bifogad fil 161868

Sa ser mina ut forsta veckan i February de flesta ar :meh:

Daffodils klarar typ minus tio, minst. De slutar bara växa tills det blir varmt igen. :)

Jag visste nog det egentligen ... men ar sa besviken for att de ar sa himla sma annu. Men da vi haft den kallaste December, och flera veckor med minusgrader storre delen av dagen i January sa kan jag ju forsta att de sma kraken inte vill vaxa ... Men jag gillar det inte :cautious: :p

• Gilla
Reactions: Sel
Vi passade på att handla före kvällsfodringen och fy fan vad dyrt kaffet är nu, 81 spänn för en förp. Zoegas Mezzo är verkligen rekord nu, inte klokt. Men katternas mjukmat (sheeba fresh &fine fisk är det de vill ha) hade ju sänkts en femma, man får vara glad för det 😆😄👍.
Sedan är väl Zoegas alltid det dyraste kaffet? Jag köper aldrig Zoegas, utan det blir något av de andra märkena som kostar i alla fall ca 20 kr mindre. Akutella kaffepriser på Willys hemsida: Zoegas 78 kr och Löfbergs 55 kr den här veckan.

Somnade ganska tidigt så jag har fått ganska många timmar sömn men vaknade vid tre och var klarvaken. När jag somnat om drömde jag om kaos i skolan. Grundar sig nog i gårdagens dåd plus våra kommande temaveckor.
Sitter under filten och dricker kaffe.
Allt känns segt och inte blev det bättre efter igår.

Sovit riktigt uselt igen, med konstiga drömmar och flera uppvaknanden. Nu äter jag en långsam frukost. Jag experimenterar med vad som fungerar att äta på morgonen, och vad som inte gör det. Ledande konceptet just nu är kall "plockmat", och att låta det ta lång tid. Bra sätt att stressa ner på morgonen, i alla fall :D

Laddar upp inför jobb. Åt uselt igår och magen är inte jätteglad idag. Ska bli skönt att inte jobba så länge idag. Vet inte riktigt vad jag ska göra efter jobbet dock, men jag har en del projekt som jag skulle kunna ta tag i om energin finns.

Men men. Nu är det dags för hundpromenad. Fy vad jag längtar efter riktigt vårväder! Sol som värmer tex. Så underbart det hade varit. Men, det märks åtminstone tydligt att det blir ljusare och ljusare ute nu.

Blev plötsligt lite ledsen. Tydligen är alla i arbetsgruppen utom jag med i ett projekt som i högsta grad påverkar våra arbetsuppgifter. Jag har inte ens fått info om projektet.. Fick syn på att det av en slump i en kollegas kalender. Jag brukar inte bry mig, men nu blev jag ledsen.

Jag känner mig utanför. De andra delar kontor och fikar för sig själva. Jag sitter i andra änden av korridoren och fikar med resten av kollegorna.
Borde ta upp det med chefen, men jag vill inte verka gnällig. Jag gillar att ha eget kontor, så på den punkten är jag nöjd. Men ändå..

Blev plötsligt lite ledsen. Tydligen är alla i arbetsgruppen utom jag med i ett projekt som i högsta grad påverkar våra arbetsuppgifter. Jag har inte ens fått info om projektet.. Fick syn på att det av en slump i en kollegas kalender. Jag brukar inte bry mig, men nu blev jag ledsen.

Jag känner mig utanför. De andra delar kontor och fikar för sig själva. Jag sitter i andra änden av korridoren och fikar med resten av kollegorna.
Borde ta upp det med chefen, men jag vill inte verka gnällig. Jag gillar att ha eget kontor, så på den punkten är jag nöjd. Men ändå..

Jag tycker inte att det låter som att du skulle verka gnällig om du tog upp det med chefen. Du säger ju att det i högsta grad påverkar era arbetsuppgifter - då är det väl också i högsta grad relevant för dig att få kännedom om projektet?

Morgonens ljuspunkt i mörkret (både det faktiska februarimörkret och världsmörkret);
en personal stoppade mig i korridoren och bara; Villhöver, du är väl aldrig arg?? Jag har aldrig sett dig sur/arg eller utan ett leende.

Det var himla gulligt. Man känner sig ju inte alltid så positiv 🙈

Försöker hitta modet att ringa ett samtal chefen bett mig göra.
Vet inte om det går i dag. Kanske om jag hade varit ensam på kontoret, men det är jag inte.
Jag får vänta tills jag blir ensam - men det kan ta flera dagar innan det händer och jag vill ju inte verka långsam...

Eller så slutar jag vara korkad och tro att ett telefonsamtal kan ta död på mig, men det har inte hjärnan några planer på.
Är så trött på telefonfobi.

Vet inte om det går i dag. Kanske om jag hade varit ensam på kontoret, men det är jag inte.
Jag får vänta tills jag blir ensam - men det kan ta flera dagar innan det händer och jag vill ju inte verka långsam...

Eller så slutar jag vara korkad och tro att ett telefonsamtal kan ta död på mig, men det har inte hjärnan några planer på.
Kan det hjälpa att tänka att det inte är du som ringer utan ditt jobb/din tjänst? Liksom att se dig som ett instrument nästan om du förstår hur jag menar.

Jag förstår att du tycker det är jobbigt dock för jag har lite samma.

Mitt knep är att göra en lapp. Skriv ner:
Presentation
Jag skulle vilja...

Det har hjälpt mig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 194
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 274
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 853
Senast: Mkb
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
681
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Akvarietråden V