Vad gör vi? Del CCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns konstigt men samtidigt som världen faller samman för kollegor i en annan stad så har jag haft en fantastisk eftermiddag med våra elever ute på friluftsdag. Jag har grillat korv och pratat med mängder av elever, om högt och lågt, stöttat några som stod på skidor/snowboard för första gången, sen fantastiskt duktiga skidåkare som la hela sin eftermiddag på att lära sina kompisar åka skidor, ett oändligt tålamod och mycket uppmuntran. Pratat om livet, religion, behovet av sol och vilka böcker man faktiskt bara måste köpa på bokrean. ❤️

Den har bilden tog jag i Fredags, efter 2 veckor med kallt vader ... men sol och tort. Natten till i dag snoade det, i morse var det is overallt, och de har stackarna ser fortfarande pigga ut aven om jag misstrostar lite da det sags bli sno flera ganger den har veckan.
Nu har de klarat sno forut ... men :cautious:

IMG_0028.webp

Kvalitetstid med gullungarna igår ❤️. När jag hämtade dem på föris kom pojken springande, värmde gott i fasterhjärtat ❤️. Lagade ett gäng smarriga äggvåfflor barnen åt med god aptit med sylt 🥰. Sylttokiga barn sa jag "jaaa" sa flickan 😅. Och när de busade med att ta sig över soffkanten hjälpte pojken sin lillasyster så fint, älskade barn 🥰.

Kvalitetstid med gullungarna igår ❤️. När jag hämtade dem på föris kom pojken springande, värmde gott i fasterhjärtat ❤️. Lagade ett gäng smarriga äggvåfflor barnen åt med god aptit med sylt 🥰. Sylttokiga barn sa jag "jaaa" sa flickan 😅. Och när de busade med att ta sig över soffkanten hjälpte pojken sin lillasyster så fint, älskade barn 🥰.

Du känns som världens snällaste människa varenda dag! Du är alltid positiv!

Med vänlig hälsning,
Fet, arg och hungrig

Skönt att efter dagens svarta nyheter gå ut en mörkerpromenad med Darwin i kväll och leta gräs och byttor med pellets (ja Darwin letade alltså, jag var bara sällskap och guide). Jag känner allt oftare att jag vill ta med mig hästar och katter och höns och kanske några kossor, flytta till en egen ö, leva av självhushållning och släcka ner internet och all nyhetsmottagning från resten av den här jävla världen.

Sitter i soffan och laddar mentalt för att göra mig i ordning för sängen. Har jobbat 8:30 till 19:15 och är minst sagt trött nu. Imorgon har jag öppningspass igen och ser fram emot att då sluta tidigt. I helgen är jag ledig. Jätteledig faktiskt. Ska kolla om sambon vill simma då. Jag hade nog trivts bra i simhallens bubbelbad :p

Vi passade på att handla före kvällsfodringen och fy fan vad dyrt kaffet är nu, 81 spänn för en förp. Zoegas Mezzo är verkligen rekord nu, inte klokt. Men katternas mjukmat (sheeba fresh &fine fisk är det de vill ha) hade ju sänkts en femma, man får vara glad för det 😆😄👍.

• Gilla
Reactions: Sel
Vi passade på att handla före kvällsfodringen och fy fan vad dyrt kaffet är nu, 81 spänn för en förp. Zoegas Mezzo är verkligen rekord nu, inte klokt. Men katternas mjukmat (sheeba fresh &fine fisk är det de vill ha) hade ju sänkts en femma, man får vara glad för det 😆😄👍.
Det lär bli dyrare kaffe eftersom skörden i Brasilien bland annat blev dålig

Den har bilden tog jag i Fredags, efter 2 veckor med kallt vader ... men sol och tort. Natten till i dag snoade det, i morse var det is overallt, och de har stackarna ser fortfarande pigga ut aven om jag misstrostar lite da det sags bli sno flera ganger den har veckan.
Nu har de klarat sno forut ... men :cautious:

Visa bifogad fil 161859
Daffodils klarar typ minus tio, minst. De slutar bara växa tills det blir varmt igen. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 194
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 273
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 846
Senast: Mkb
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
681
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka