Vad gör vi? Del CCVIII

Tuggar på ett kex och försöker distrahera hjärnan från att ha ångest över att ha tackat nej till den ena medryttarhästen jag provade i helgen som inte kändes rätt av flera anledningar (häststackaren får till exempel bara gå i hage varannan dag, och då ensam, och gården den stod på hade lite "organiserat kaos" över sig). Jag visste ju att jag alltid skulle bli tvungen att tacka nej till någon/några alternativ, men ändå känner jag mig som världens skurk som gör henne besviken när hon varit så snäll och tillmötesgående och jag vet att hon behöver hjälp (och det var en väldigt fin häst, dessutom). Ja ja, jag får försöka se det som en bra KBT-övning för mig och min närmast desperata vilja att alltid vara alla tillags, vilket naturligtvis inte fungerar i längden. Men det har varit en jäkligt kämpig dag överlag och jag vill verkligen försöka få mitt psykiska mående på bättre köl för det är ju väldigt vad det har svajat hittills i år 🙄

Min bil som bara fick en enda två på besiktningen förra veckan ( :banana: ) är nu hos meken som dessutom inte trodde det skulle bli särskilt dyrt. Hade fått "hjälp" av en annan mek att tro att åtgärderna som krävdes skulle bli dyrare än bilens värde och därför kanske inte var ett vettigt alternativ. Skönt!

Utöver det kurerar jag ena handen som jag lyckades ånga när jag lagade lunch idag så den har blåsor fast jag hade den i en kastrull kallt vatten i några timmar efter. Och dricker te.

En vän fyller år idag och hon fick en ost jag (eller ärligen mest tiden) gjort, som hon tyckte var god! Kul. Särskilt eftersom hon tyckte det kändes jobbigt att fylla år men även jobbigt att inte ha planerat något.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 785
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 563
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 394
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 110
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka