Vad gör vi? Del CCXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suttit på ett Scandichotell i Örebro och jobbat idag. :) Maken hade operationstid i Örebro och det är lite för långt att sitta och åka fram och tillbaka flera gånger så betalade 99 kr, wifi, bra arbetsplats och fri tillgång på kaffe. :) Var väldigt effektiv så jag kunde ägna sista timmen åt att lyssna på ljudbok och sticka!

Så nu hoppas vi att makens axel äntligen blir bra! Snart kommer syrran med familj och imorgon ska vi åka och försöka tömma så mycket som möjligt från mammas sommarstuga 🙄 Mäklaren kommer på tisdag för att ta bilder...

Härliga vårdagar 😍; igår fick en av stallkompisarna låna min pålla (har ridit tidigare, länge sen nu) på skrittur ut barbacka en sväng så fick jag en skön och välbehövlig promenix med hagkompisen 😊. Kul med sällskap och bra för bästa pållan att bli riden av någon som väger mindre än mig 😊.
Idag var det ju rejält varmt i solen- inte van än 😅- men vilodag, behövde ta tag i städningen hemma innan jag med tar ledig långhelg 🥳😊 sen nytt försök med introkvällar nästa vecka 😊.

Det är rimligt att börja med…..sushi.😂
IMG_3930.webp

Klar i stallet, sitter utomhus och lyssnar på Inception - Time av Hans Zimmer. Så fantastisk den är. Känns dumt att hästarna ska in såhär tidigt denna kväll så jag sitter nog en stund till här o funderar på livet.

Haft en skön dag. Åkte raka spåret hem efter jobbet, tog mina mediciner och lyckades sova i flera timmar. Åkte till hästarna och de fick massor med god mat och morötter, känns som jag försummat dem de här veckorna jag inte kunnat åka ut någonting. De hade lyckats tömma alla tre vattenbaljorna som jag fyllde igår! 😲 Nu är de fyllda igen och jag har även fyllt på badkaret, det senare mest för att jag ska blöta upp och skrubba ur det i morgon. :up:

Väldigt skönt väder. Tog hundarna och åkte vidare tills vi hittade en fin liten skogsväg som gick fram till en skogsplantering där jag kunde parkera på en vändplats. Släppte ut odjuren och passade på att borsta ur dem bägge två massor med löspäls, men jag ser att det finns mer kvar att borsta på fåntratt, får ta det imorgon. Varulven passade på att bada i ett dike medan halva fåntratt försvann av borstandet. Rent och fint skogsdike, ingen lera alls utan bara klart vatten och lite växtlighet.

Passade på att handla lite mat att ha på jobbet i helgen så får inte glömma det på lördag, ev om jag ska svänga förbi med kassen redan i morgon när jag ändå passerar. 🤔

Åkte till staden och shoppade lite idag, bland annat en fåtölj på Ikea. När vi sedan skulle skruva ihop den saknades en skruv. Har nog aldrig varit med om att det saknats grejer när vi köpt Ikeamöbler.

Tur sambon har bra koll och kom på att han nog skruvat ur en skruv som skulle kunna funka när han plockade isär ett badrumsskåp igår. Och mycket riktigt, det gick att lösa. Hade varit riktigt tråkigt att åka 8 mil enkel väg för en skruv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 288
Senast: tanten
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 6 7 8
Svar
142
· Visningar
3 994
Senast: _Elly_
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
413
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
63 852