Vad gör vi? Del CCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varm och lite längre dusch än vanligt var såååå skönt i själen, fast huden höll som vanligt inte med 🤣. Och att det kan ha blivit lite mycket av det goda igår känner jag i magen 😅 och känner inte alls för att laga någon mat idag så sambon som ändå åkte förbi ICA på vägen hem fick handla det och lite annat. Två paket kaffe Zoegas mezzo för nästan 150 spänn, man får fortsätta dricka kaffet med andakt. Precis som vi får göra med fisken (knappt ett kilo lax, drygt halvkilot torskrygg) och ett kilo räkor för 1100 kr (!) från fiskbilen som kom förbi häromdagen. Ett gäng konstateranden såhära på kvällskvisten 🙃.
Den fiskbilen vi hade förut var svindyr och fryst fisk. I fiskdisken i affären helt annat pris och färsk.

Jag är sjukt trött. Har ändå vilat, nej jag sov, stenhårt. Och är ändå skittrött. Vädret har inte varit positivt i dag alls, har gäspat flera gånger i dag, inte varit riktigt ljust, känts mörkt och trist. Solen, hallå, kom fram lite och sprid lite solsken!

Tänkte göra lite ruska salat, är sugen på det, ska ju stå i kylen en stund så det får den göra sedan medan jag går ut med hundarna också och duschar. Får passa på att äta något vettigt i dag, har inte gjort det känner jag. Man mår väl därefter då antar jag.

Vet du, mina söner har i tonåren betett sig rätt jävligt mot mig, (ena sonen är inte på ett bra ställe ens i dag så vem vet om du stöter på honom i ditt jobb någon gång i framtiden...) men det har alltid ändå känts bra att veta att de aldrig skulle bete sig sådär mot någon okänd, framför allt inte mot en kvinna eftersom det är bara inte något man gör, på sin höjd blänger och tjurar. Något de alltså själv sagt, själv beskrivit sina kompisar hur de betett sig, men också min dotter beskrivit liknande situationer där hon beskrivit dem som "inte så kaxiga mot andra vuxna". Andra vuxna brukar beskriva mina ungar som rätt väluppfostrade ändå och det känns bra trots att de har betett sig som de gjort!

Nu är de ju äldre och kommit ur sådant tonårs"trots" som tur är. Det känns som om det är lite som det ska vara på något vis, bråka och trotsa mamma hemma och bete sig ändå rätt ok mot andra vuxna. Ledsamt när det är åt andra hållet.
Önskar att det vore så i större utsträckning.

Väldigt häftig kille på bussen. Han kollade på massa videoklipp med högt ljud. Jag tipsade honom, tämligen vänligt, om att stänga av ljudet alternativt använda hörlurar.
Han blev svårt kränkt och det kom en hel radda okvädesord inklusive många håll käften. Det är nog inte så lätt att vara ouppfostrad.
Det måste varit riktigt förnedrande att en tjej bara vågade tilltala honom och dessutom kräva nåt av honom. Du har säkert förstört både hans vecka och hans världsordning.:laugh:

Önskar att det vore så i större utsträckning.
Ja, hur jobbigt det än har varit när jag var mitt i det så känns det så här i efterhand ändå rätt bra att veta att det var en slags fas och att det var mest mot mig (och några andra de kände väl) som fick ta smällen liksom, inte hela världen. det känns mer som det ska vara, normalt liksom. Tryggt att vara trotsig hemma så att säga.

målar naglarna och eftersom jag inte har något överlack så skriver jag med ett finger. vågar inte röra det tills jag är säker på att det är torrt

Fina bilen har lagat sig själv igen
Lämnade in den för felsökning för ett gäng månader sedan. Motorlampan lyste. Det visade sig vara nåt med turbon som hakat upp sig så jag hade turbo hela tiden. Sen lagade den sig själv.

Senaste dagarna har den varit jätteseg och inte orkat accelerera alls. Antagit att den fastnat i ett läge där turbon inte funkade alls.

Men ikväll på väg hem från hundkursen hade motorlampan slocknat och den var sig lik igen. Morgondagens besök på verkstan i stan är inställt. :banana:
Jag kan skjuta på det ett tag till......

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 355
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
586
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 104
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 024
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar