Vad gör vi? Del CCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vad är det här?! Snubblade över en häst till salu. Sto, lagom stor, 12-13år gammal, välutbildad och tävlad i "min" disciplin - låter som en utmärkt läromästare som ändå kräver lite av sin ryttare. Lagom pris. Lagom långt bort. Tajming, people, tajming!! :arghh:

Dags att kliva upp och fixa frukost. Vill hinna sitta med teoriböckerna lite innan jobbet.

Är typ pepp på jobbveckan, men ändå lite nervös. Hela schemat är fullproppat med möten, vilket innebär att jag antagligen inte når min egen deadline... lite drygt, men det är jag som hittat på min deadline så det är ju bara jag som lider av det :D

Men vad är det här?! Snubblade över en häst till salu. Sto, lagom stor, 12-13år gammal, välutbildad och tävlad i "min" disciplin - låter som en utmärkt läromästare som ändå kräver lite av sin ryttare. Lagom pris. Lagom långt bort. Tajming, people, tajming!! :arghh:

Dags att kliva upp och fixa frukost. Vill hinna sitta med teoriböckerna lite innan jobbet.
Om vi plötsligt ska köpa så kan väl du? :angel:

"Life is short, buy the pony/horse" :D @Liten

Alltså det är ju min *host* briljanta plan framöver, men jag tänker ju under nästa år :):nailbiting: . Men jag är inte riktigt klar med de praktiska förberedelserna ännu, jobbar på det för att få en trygg nystart (körkort, bil, stallplats, en stor hög cash på kontot - marginalen i ekonomin kommer ju att krympa drastiskt om vi säger så..).

Men seriöst, det är den andra hästen sen i somras som dyker upp och känns som att den hade kunnat vara "perfekt" (åtminstone på pappret) :cautious: .

Kom precis ut från röntgen. Så sjukt trött och inte alls på humör :sleep: :sleep: Hade tid 7.45 och det är alldeles för tidigt enligt mig. I vanliga fall är jag den där patienten som brukar fråga snällt om det går att byta till en tid senare på dagen :bag: Men sjukhuset jag tillhör står inför väldigt stora förändringar inatt/imorgon och en väldigt stor del av vårdens kapacitet beräknas minska. Min undersökning är ju inte superakut eftersom jag inte direkt är döende (även om det faktiskt känns så ibland 😅), så jag är mest glad att de fick in mig innan och ville inte krångla med att försöka byta tid eftersom det riskerar att bli flera månader senare då :)

Nu ska jag gå ner och vänta på att apoteket öppnar. Idag är sista dagen att hämta medicinerna jag beställde förra veckan, så måste hämta ut dem idag. Sen får jag äntligen åka hem igen… skulle vilja gå och lägga mig en stund igen, men det finns det inte tid för :arghh: Måste packa det jag ska ha med till mamma och om typ 1.5h ska jag hämta min bror och skjutsa honom till hans vårdbesök på en annan del av sjukhuset. Men efter det, kanske :idea:

Om du missade den delen skrev jag också att det är skillnad på att ta tillskott när man tar medicin som ger brist. Då ligger det plötsligt lite mer än en åsikt bakom.
Nu förstår jag inte. Jag tar en medicin som kan orsaka magnesiumbrist, jag frågade läkaren om man inte borde ta prov och kolla om jag har brist men han sa bara att jag kunde ta något tillskott.
= Min åsikt var att man borde ta blodprov (precis som du anser), hans var att man inte behöver det.

Verkar som om vi missförstår varandra hela tiden. :confused:

Haft ett långt läkarsamtal och jag kommer åka hem idag. Dock med en massa remisser hit och dit för mer prover, dietist osv. Väntar nu på att få med mig läkemedel och lite papper som ska skrivas och remisserna då.

Känns bra att de tar ett helhetsgrepp om hälsan här och inte bara hanterar det psykiska, allt hänger ju ihop i slutändan.
Är nöjd över att jag stannade så pass länge som jag gjorde, så jag hann balansera mig. Men nu ser jag fram emot att komma hem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 355
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
586
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 104
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 024
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar