Tips på tunna och smidiga stallhandskar

the_connemara

Trådstartare
Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela tiden och detta stör mig, nu är jag på sista utslitna paret igen som jag inte ens vet var jag köpt 😅 Vilka är era favoriter i stallet när man vill ha lätta och smidiga handskar att kunna göra detaljarbete med också? Märke och modell?

Mina händer är tyvärr alldeles för klena för att klara mycket arbete utan handskar så ju mer saker jag kan göra med handskar desto bättre, så sparar jag händerna till hästarna. Har flera andra sorters handskar till blött pill, skura saker, varmare osv som jag är nöjd med. Höst/vinter/vår byter jag handskar beroende på syssla i stallet. Men dagligen använder jag alltid någon sorts tunna montagehandskar och så även hela sommarhalvåret. Och där har jag inte hittat rätt ännu!

Montagehandskar från Granngården, minns inte namnet på märket.

Eller ännu billigare från Biltema 😅.

Där köper jag ju foder så det vore smidigt. Har nog köpt senaste paret där då de heter Granberg men verkar finnas 3 olika sorter. Kanske därför jag tycker jag har olika hela tiden 😅 Ska testa dem ordentligt nu då när du rekommenderar dem :)

Liknande trådar

Äldre Det börjar bli dags för vårstädning, och efter en titt i alla utrymmen blir jag mer eller mindre gråtfärdig innan jag ens börjat... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 992
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka