Kvinnor döms för djurplågeri – kunde inte betala avlivning

Allt från gratis om du känner en jägare eller någon med vana att avliva med slaktmask till över 5000 kr. Har du egen mark kan kommunen godkänna att du får gräva ner kroppen efter inspektion av platsen.
I min kommun är dock tillståndet lika dyrt som det är med destruktion så här är det, tyvärr, inte billigare (iom att svaret är i en tråd om folk som inte har råd).

I min kommun är dock tillståndet lika dyrt som det är med destruktion så här är det, tyvärr, inte billigare (iom att svaret är i en tråd om folk som inte har råd).
Jag fick betala för två timmars besök när jag gjorde det + det hade blivit ännu billigare om jag hade tänkt avliva och gräva ner på samma plats igen för då hade de inte behövt inspektera igen utan bara tagit betalt för själva tillståndet.

Jad begravde en häst här hemma och kommunen ville bara ha en kartskiss med avstånd till brunn för att godkänna, kostade inget men det var ett antal år sedan så kan tänka att de nu tar x antal tusen för det :(

Återigen detta, jag blir så :devil: arg!!
Ska man promt ha djur, se då för f***n till att du minst har råd att ta bort när den dagen kommer :rage:
Jag blir så upprörd, lessen, förbannad och jävligt arg av att det fortsätter att ske i ett land som Sverige, där du inte kan skylla på fattigdom (enlig mig! - inte om du har djur!!) 🤬🤬🤬

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En kvinna i Älmhults kommun döms för djurplågeri efter att två hästar hittats svårt undernärda på hennes gård. En av hästarna var i så...
Svar
1
· Visningar
206
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två hästar utsattes för långt och allvarligt lidande. Nu döms en 45-årig kvinna för grovt djurplågeri och djurplågeri.
Svar
1
· Visningar
757
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En häst i Norrtälje led svårt av fång och fick avlivas kort efter en inspektion av länsstyrelsen. Nu åtalas den 57-åriga ägaren för...
Svar
0
· Visningar
333
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Till följd av att hästen fick veterinärvård för ett skadat öga för sent behövde ögat opereras bort. Nu döms hästägaren för djurplågeri.
Svar
0
· Visningar
177
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka