Hiss eller diss - del 6

Ninnurur

Trådstartare
Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite mellis. Har en massa bröd i frysen från tidigare kassar. Himla bra grej för matsvinnet helt enkelt!

Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite mellis. Har en massa bröd i frysen från tidigare kassar. Himla bra grej för matsvinnet helt enkelt!
Håller med!
Det är lite spännande att se vad man får också 😄

Vi har en thairestaurang vi ibland köper mat från via TooGoodToGo och för 240 kr får vi sex överfyllda matlådor med olika rätter i, samt 3 lådor med ris eller nudlar. Perfekt om man är några stycken som ska äta, det brukar alltid finnas något som passar någon.
Vi brukar göra så med mina föräldrar, så maten mättar sex storätande personer och det blir massor kvar ändå.

Men jag har såå svårt för att uttala namnet, det snubblar bara runt och kommer ut helt tokigt 😄

Onödigt god... 😇
PXL_20250103_205957962.webp

Jag laddade ner appen för att testa. Hos oss finns bara två medverkande verksamheter. Det ena ett café. Men de har så knepiga upphämtningstider, som t.ex kl 13:45-14:00 på en helt vanlig vardag... :confused:

Jag laddade ner appen för att testa. Hos oss finns bara två medverkande verksamheter. Det ena ett café. Men de har så knepiga upphämtningstider, som t.ex kl 13:45-14:00 på en helt vanlig vardag... :confused:
Jag har tre olika. Men tycker det blivit sämre. De ställena som är häromkring har överaskningspåsar med matlådor mm. Jag vill veta vad jag köper.

Skärmklipp.webp

Jag kände för att bli lite wild and crazy och köpa ett helt nytt sorts knäckebröd jag inte provat förut i helgen. Smaken är rätt mild men ja.. okej, vem bryr sig? Knäckebröd är en bärare av pålägg och det här brödet är ganska tjockt och har ett rejält krisp. Om man alltså känner att man gärna har ett lite hårdare bröd till sitt pålägg än typ falu rågrut eller den där basic bitch-bruna som fanns i skolan, då kan jag rekommendera denna.

På paketet står "Havrebetaglukan (låter som hittepå) för din hjärthälsa" vilket fick mig att känna mig som att jag var fel målgrupp för det här brödet, som att man måste vara 70+ för att få köpa det ungefär. Inte bestämt mig än för om det får mig att känna mig ung eller gammal att jag uppskattade produkten. Troligtvis det senare och jag tycker nog Wasa kan utesluta den texten från paketet.

Skärmklipp2.webp

Jag tipsar aldrig om alkohol här inne, mest av princip men även för att jag personligen inte dricker alkohol. Jag köpte den här främst för att den skulle vara i just ett alkoholfritt alternativ till barnen (och mig) på nyårsafton, liksom något roligare än bara cider.

Den är slisk-söt såklart eftersom det är en sirap men det finns en trevlig syrlighet också. Jag fyllde ett glas med is och skivad apelsin, hade i lite av denna mixen med en LITEN skvätt citronsaft, fyllde upp med 7-up light. Det både såg trevligt ut och var riktigt gott. Passar nog bäst till de som har en förkärlek till det lite surare lösgodiset.

Visa bifogad fil 160641

Jag kände för att bli lite wild and crazy och köpa ett helt nytt sorts knäckebröd jag inte provat förut i helgen. Smaken är rätt mild men ja.. okej, vem bryr sig? Knäckebröd är en bärare av pålägg och det här brödet är ganska tjockt och har ett rejält krisp. Om man alltså känner att man gärna har ett lite hårdare bröd till sitt pålägg än typ falu rågrut eller den där basic bitch-bruna som fanns i skolan, då kan jag rekommendera denna.

På paketet står "Havrebetaglukan (låter som hittepå) för din hjärthälsa" vilket fick mig att känna mig som att jag var fel målgrupp för det här brödet, som att man måste vara 70+ för att få köpa det ungefär. Inte bestämt mig än för om det får mig att känna mig ung eller gammal att jag uppskattade produkten. Troligtvis det senare och jag tycker nog Wasa kan utesluta den texten från paketet.
Jag gillar också det knäckebrödet, fanns tom på grundskolan jag gick på 😅 Tycker inte det får mig att känna mig gammal? Det där om betaglukanerna står på många produkter med havre i, tex på havrefras (åtminstone förr), så det är inget nytt påhitt.

Hissar Live Colour drops. Det är tamesjutton som karamellfärg! Två duttar i en stooor handfull balsam färgar hela mitt hår som är halvvägs ned på ryggen.
Håller bra, är skonsamt och så lätt att hålla efter. En flaska kostar typ förtio spänn tror jag och räcker för åtskilliga påfyllningar.
Finns i några olika kulörer - jag har inte provat de blå.
1737066159142.webp

Hissar Live Colour drops. Det är tamesjutton som karamellfärg! Två duttar i en stooor handfull balsam färgar hela mitt hår som är halvvägs ned på ryggen.
Håller bra, är skonsamt och så lätt att hålla efter. En flaska kostar typ förtio spänn tror jag och räcker för åtskilliga påfyllningar.
Visa bifogad fil 160846

Åhåhåh, fresta mig inte! :D

Visa bifogad fil 160846
Undrar om de fungerar på ofärgat hår? Jag har mörkbrunt hår och provade en sån där color bomb i lila men det gjorde absolut inget alls på mitt hår.

Undrar om de fungerar på ofärgat hår? Jag har mörkbrunt hår och provade en sån där color bomb i lila men det gjorde absolut inget alls på mitt hår.
Testa? De är inte särskilt dyra och du kan ju blanda hur "starkt" du vill i balsamet. :) Det lila fastnade som sagt lite väl bra i mitt röda. 😅
Se till att låta det sitta en bra stund bara. Jag brukar ge det en halvtimme eller så - funkar som en inpackning.

Visa bifogad fil 160643

Jag tipsar aldrig om alkohol här inne, mest av princip men även för att jag personligen inte dricker alkohol. Jag köpte den här främst för att den skulle vara i just ett alkoholfritt alternativ till barnen (och mig) på nyårsafton, liksom något roligare än bara cider.

Den är slisk-söt såklart eftersom det är en sirap men det finns en trevlig syrlighet också. Jag fyllde ett glas med is och skivad apelsin, hade i lite av denna mixen med en LITEN skvätt citronsaft, fyllde upp med 7-up light. Det både såg trevligt ut och var riktigt gott. Passar nog bäst till de som har en förkärlek till det lite surare lösgodiset.
Kan tipsa om att den som är med kaffesmak blir väldigt god att ha i iskaffe, så länge man inte tar för mycket för då blir det sliskigt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 022
Senast: Lavinia
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 457
Senast: Spirax
·
Hästvård Var drar ni gränser för när ni - oavsett veterinär och annan mer eller mindre självutnämnd expertis anser - tycker att 'nu är det nog'...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 646
Senast: tretjak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka