Hiss eller diss - del 6

Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite mellis. Har en massa bröd i frysen från tidigare kassar. Himla bra grej för matsvinnet helt enkelt!
Håller med!
Det är lite spännande att se vad man får också 😄

Vi har en thairestaurang vi ibland köper mat från via TooGoodToGo och för 240 kr får vi sex överfyllda matlådor med olika rätter i, samt 3 lådor med ris eller nudlar. Perfekt om man är några stycken som ska äta, det brukar alltid finnas något som passar någon.
Vi brukar göra så med mina föräldrar, så maten mättar sex storätande personer och det blir massor kvar ändå.

Men jag har såå svårt för att uttala namnet, det snubblar bara runt och kommer ut helt tokigt 😄

Onödigt god... 😇
PXL_20250103_205957962.webp

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 947
Senast: Lavinia
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 419
Senast: Spirax
·
Hästvård Var drar ni gränser för när ni - oavsett veterinär och annan mer eller mindre självutnämnd expertis anser - tycker att 'nu är det nog'...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 584
Senast: tretjak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Tips på Fiskmiddagar
  • Autistisk bror