Hiss eller diss - del 6

Ja nej, det är väl liksom själva konceptet.

Dock ska det väl vara varor som är för bra för att slängas. Dessa borde kastats i närmsta förbränningsugn typ.
Påsen med Gott och Blandat hade man nog kunnat döda någon med.
Jo förstår det. Jag handlade en del från både to go to och karma när det kom och man visste vad man fick. Men det är många år sedan nu. Då vet jag att det stod vilken choklad det var och bäst före datum tex.

Skärmklipp.webp

Såg dessa på ICA förra veckan. De kändes mjuka och fina i påsen och jag älskar melon så var såklart tvungen att testa. Tyvärr smakar de exakt som russin.. egentligen kanske det är logiskt, det är ju inte som att russin smakar vindruvor heller.

Så fetdiss på dessa om man inte är en russinfantast.

Jag prövade den här glassen. Varken hiss eller diss egentligen. Popcornen var asäckliga men själva glassen i sig är god. Som vilken colaglass som helst. Men jag tycker Inte att den är värd 40kr eller vad nu ordinarie pris är. Jag köpte den på 50% rabatt och det är mer ett rimligt pris.

IMG_2190.webp

Jag måste prova! Testade ringarna med chili cheez och de var för starka för mig. Joo jag äter dom men kan bara ta ett par stycken sen säger magen nej :rofl:
Starkare skulle inte fungera för mig. Har inte provat ringarna. Hoppas dom här funkar för dej. Jag tyckte dom blev lite mindre skarpa efter jag ätit lite fler.

Klaga i appen! Jag gjorde det på en klappkass påse från espresso house. Fick en två dagar gammal fralla och en foccacia för 55:-. De höll med om att grundvärdet inte var 150:- och gav mig 50:- tillgodo :up:
55+50 blir väl inte 150? Eller menade de att frallan som var två dagar gammal kostade 45?

55+50 blir väl inte 150? Eller menade de att frallan som var två dagar gammal kostade 45?
Nej, värdet i original var 150, typ 100 för foccacian och 50 för frallan. Men den var ju redan rabatterad i butik. Kommer aldrig ta en kasse från dem igen!

Nej, värdet i original var 150, typ 100 för foccacian och 50 för frallan. Men den var ju redan rabatterad i butik. Kommer aldrig ta en kasse från dem igen!
Nej det hade inte jag heller gjort, tycker det verkar lite lur ibland på de påsarna faktiskt.

Generellt i dag med nedsatt pris känner jag att priset inte sätts ner speciellt mycket alls. "Bäst före är i dag, vi sätter ner det 20 %". Glöm det, inte värt det, tycker jag. I de affärer jag kikar i verkar det finnas rätt mycket svinn kvar dessutom så kanske är jag inte ensam om att tycka att priset är för högt för att vara prisnedsatt, som förr.

Nej det hade inte jag heller gjort, tycker det verkar lite lur ibland på de påsarna faktiskt.

Generellt i dag med nedsatt pris känner jag att priset inte sätts ner speciellt mycket alls. "Bäst före är i dag, vi sätter ner det 20 %". Glöm det, inte värt det, tycker jag. I de affärer jag kikar i verkar det finnas rätt mycket svinn kvar dessutom så kanske är jag inte ensam om att tycka att priset är för högt för att vara prisnedsatt, som förr.
Tog en brödkasse från lokala ica förra veckan. 39:- och då fick vi en limpa, två baguetter, fyra ostfrallor, två andra småbröd och två wienerbröd. Helt klart bra värde!!

Vi sätter 50% på alla färskvaror. Annat sätter vi 50-80% på. 👌🏻

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 024
Senast: Lavinia
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 457
Senast: Spirax
·
Hästvård Var drar ni gränser för när ni - oavsett veterinär och annan mer eller mindre självutnämnd expertis anser - tycker att 'nu är det nog'...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 646
Senast: tretjak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka