Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Behövde hen vård efteråt?Män
(jag blev just "lilla-gummad av en kollega av hankön )
Låter som en formulering som endast är applicerbar på personer under 18 år?Jag är så jäkla irriterad!
Jag fick ett mail från Apoteket, som jag hade beställt min medicin i från, att de inte kunde skicka min medicin med hänvisning till detta:
"Din läkare har på ditt beställda läkemedel skrivit att detta enbart får hämtas/handhas av namngiven person/enhet vilket gör att vi inte kan skicka detta. Vi hänvisar dig till lokalt apotek."
Vad i helv... tänkte jag. Jag har haft den här medicinen i över 6 år och har alltid kunnat beställa hem det tidigare. Så jag blev fundersam och gick in på min receptinformation för att se om det stod något konstigt där. Mycket riktigt...
Jag förnyade receptet i december och detta var det första uttaget på det nya receptet. Upptäckte att det var en för mig helt okänd läkare från en annan hälsocentral (som jag aldrig nånsin har satt min fot på), som hade förnyat receptet på följande vis:
"20 droppar 1 gånger dagligen tills vidare oralt. Mot oro och ångest. Hämtas ut och handhas av vårdnadshavare/ansvarig vuxen."
Jag känner mig kränkt och omyndigförklarad av den formuleringen. Det har aldrig stått så innan. Jag har som sagt haft denna medicin i över 6 år och har kunnat beställa den utan några som helst problem tidigare. Sen så är det extremt sällan de lokala apoteken här har den medicinen i lager, så då är det ju bra att kunna beställa men ja, nu blir det svårt.
Jag funderar på att skicka in en ny receptförnyelse och be dem att ta bort den där kränkande formuleringen.
InstämmerMän
(jag blev just "lilla-gummad av en kollega av hankön )
Behövde hen vård efteråt?
Psykisk eller fysisk.
BeklagarCancer.
Mamma somnade in natten som var.