Störiga saker vi stör oss på, del 38

Jag är så jäkla irriterad!

Jag fick ett mail från Apoteket, som jag hade beställt min medicin i från, att de inte kunde skicka min medicin med hänvisning till detta:

"Din läkare har på ditt beställda läkemedel skrivit att detta enbart får hämtas/handhas av namngiven person/enhet vilket gör att vi inte kan skicka detta. Vi hänvisar dig till lokalt apotek."

Vad i helv... tänkte jag. Jag har haft den här medicinen i över 6 år och har alltid kunnat beställa hem det tidigare. Så jag blev fundersam och gick in på min receptinformation för att se om det stod något konstigt där. Mycket riktigt...

Jag förnyade receptet i december och detta var det första uttaget på det nya receptet. Upptäckte att det var en för mig helt okänd läkare från en annan hälsocentral (som jag aldrig nånsin har satt min fot på), som hade förnyat receptet på följande vis:

"20 droppar 1 gånger dagligen tills vidare oralt. Mot oro och ångest. Hämtas ut och handhas av vårdnadshavare/ansvarig vuxen."

Jag känner mig kränkt och omyndigförklarad av den formuleringen. Det har aldrig stått så innan. Jag har som sagt haft denna medicin i över 6 år och har kunnat beställa den utan några som helst problem tidigare. Sen så är det extremt sällan de lokala apoteken här har den medicinen i lager, så då är det ju bra att kunna beställa men ja, nu blir det svårt.

Jag funderar på att skicka in en ny receptförnyelse och be dem att ta bort den där kränkande formuleringen.

Jag är så jäkla irriterad!

Jag fick ett mail från Apoteket, som jag hade beställt min medicin i från, att de inte kunde skicka min medicin med hänvisning till detta:

"Din läkare har på ditt beställda läkemedel skrivit att detta enbart får hämtas/handhas av namngiven person/enhet vilket gör att vi inte kan skicka detta. Vi hänvisar dig till lokalt apotek."

Vad i helv... tänkte jag. Jag har haft den här medicinen i över 6 år och har alltid kunnat beställa hem det tidigare. Så jag blev fundersam och gick in på min receptinformation för att se om det stod något konstigt där. Mycket riktigt...

Jag förnyade receptet i december och detta var det första uttaget på det nya receptet. Upptäckte att det var en för mig helt okänd läkare från en annan hälsocentral (som jag aldrig nånsin har satt min fot på), som hade förnyat receptet på följande vis:

"20 droppar 1 gånger dagligen tills vidare oralt. Mot oro och ångest. Hämtas ut och handhas av vårdnadshavare/ansvarig vuxen."

Jag känner mig kränkt och omyndigförklarad av den formuleringen. Det har aldrig stått så innan. Jag har som sagt haft denna medicin i över 6 år och har kunnat beställa den utan några som helst problem tidigare. Sen så är det extremt sällan de lokala apoteken här har den medicinen i lager, så då är det ju bra att kunna beställa men ja, nu blir det svårt.

Jag funderar på att skicka in en ny receptförnyelse och be dem att ta bort den där kränkande formuleringen.
Låter som en formulering som endast är applicerbar på personer under 18 år?
Påpeka att de gjort fel och be att de brådskande rättar.

På vilket sätt skulle det f.ö. hjälpa att gå till ett lokalt apotek om det står att medicinen inte får lämnas ut till dig...?

Stör mig på att trenden nu bland ögonskuggor verkar vara att det i en palett kan finnas skimrande/glittrande skuggor och matta. Inget fel på varkendera i sig, men jag vill hellre ha satin finnish (hur man nu översätter det). För matta skuggor har en tendens att förstärka rynkor och torrhet och riskera att åldra en mer än nödvändigt, och skimrande/glittrande skuggor kan kännas lite för mycket för en vardaglig sminkning :meh:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 079
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 709
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 318
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
605
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka