Vad betyder kefft?
Dåligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad betyder kefft?
Då håller jag med.Dåligt.
Lokal dialekt.Dåligt.
Vi är två personer och har nog 6st av varje när det gäller bestick, tror jag.. kommer inte ihåg om det är 6 eller 8, men tror 6st. Vi har de som jag hade innan vi flyttade ihop, och har inte köpt fler. Vi diskar ju varje dag, det har funkat hittills.
Lokal dialekt.
Jag kan intyga att det är mångaJag tänker INTE berätta hur många bestick jag har...
Inte alls förvånad, två extrema partier borde ju hitta varandra.KD, som kan tänka sig regera med SD.
Jag har själv inte jättemånga, men en hel del fler än 5-6 stycken. Speciellt knivar tycker jag går åt många om dagen. Ibland används de till exempel som smörkniv, och alldeles nyss använde jag en till att karva ur en morot till hästens piller. De används till mycket mer än att bara äta med här ! Och sedan åker de in i diskmaskinen.Jag tänker INTE berätta hur många bestick jag har...
Jag verkar använda gafflar, för det är alltid dom som tar slut först.Jag har själv inte jättemånga, men en hel del fler än 5-6 stycken. Speciellt knivar tycker jag går åt många om dagen. Ibland används de till exempel som smörkniv, och alldeles nyss använde jag en till att karva ur en morot till hästens piller. De används till mycket mer än att bara äta med här ! Och sedan åker de in i diskmaskinen.
Ja alltså jag vet att det är fler än 50 i vårt hem. Har börjat att använda silverbestick mer och mer. De är ju tillverkade för att användas tänker jag. Sambons släkt tycker typ att det är smidigare med äckeltallrikar och äckelbestick för då kastar man bara allt..... Jag sa nån gång att vi gör det enkelt och smidigt vi har ju ändå glas porslin och bestick så vi ka ta det hela....Jag tänker INTE berätta hur många bestick jag har...
Skönare med varmbad särskilt nu. Eller ja en varm sommardag med förresten...Stör mig på att det alltid tar sådan tid innan man hasar sig in i duschen, det är ju skönt.
Äckelbestick och äckeltallrikar, vad innebär det?Ja alltså jag vet att det är fler än 50 i vårt hem. Har börjat att använda silverbestick mer och mer. De är ju tillverkade för att användas tänker jag. Sambons släkt tycker typ att det är smidigare med äckeltallrikar och äckelbestick för då kastar man bara allt..... Jag sa nån gång att vi gör det enkelt och smidigt vi har ju ändå glas porslin och bestick så vi ka ta det hela....
Plastbestick och pappers/plasttallrikar.Äckelbestick och äckeltallrikar, vad innebär det?
Ja, det är inte kul. Om man inte har tillräckligt med bestick, tallrikar, glas, osv är det oftast både billigare och bättre att handla på loppis istället! Snällare mot miljön dessutom.Plastbestick och pappers/plasttallrikar.
Varför skriver du inte det då?Plastbestick och pappers/plasttallrikar.