Störiga saker vi stör oss på, del 39

Irriterad men nog mest ledsen

Åkte in för nödhandling. Hör på långt håll skrikade barn
Kommer närmare och ser tre barn i 3-6 år åldern. Ber den vara lite tystare Då blir jag verbalt attackerad av en.man som säger att de är barn och får göra vad de vill. En äldre man griper in och säger att så är det inte. Pappan blir ännu srgare och säger att jag inte bestämmer över hans barn. Helt rätt säger jag, det gör du. Säger till barnen att jag inte är arg på dem.

Pappan blir ännu argare för ingen får prata.med hans barn.
Suck så illa det där gick.

.

Kommer närmare och ser tre barn i 3-6 år åldern. Ber den vara lite tystare Då blir jag verbalt attackerad av en.man som säger att de är barn och får göra vad de vill. En äldre man griper in och säger att så är det inte. Pappan blir ännu srgare och säger att jag inte bestämmer över hans barn. Helt rätt säger jag, det gör du. Säger till barnen att jag inte är arg på dem.

.
Stackars stackars barn.

.
Nä och sedan ser det ut som det gör i skolan sedan.

Att det är kallt inne, har ju varit varmt ute idag så dörren på baksidan har vare öppen till katternas utgård. Nu är det 2 grader ute. Å elementen ljumna. Det hänger inte med.

Dubbla filtar på!

@tanten ja jag har varit med i skolan som barnvakt och har barn på högstadiet. Typ 15 barn låter högre än en industri. När man kommenterar det för lärarna får man till svar att på jobbet har du vell hörselskydd... Jo men i skolan då.
Mmmm. Men jag fattar ionte riktigt kopplingen tkill mitt inlägg.

Jag har varit skolpolitiker i ett antal år och vet rätt välö us det ser ut i stadier från förskola till gymnasium. Men som sagt - kopplingen :confused:

Mmmm. Men jag fattar ionte riktigt kopplingen tkill mitt inlägg.

Jag har varit skolpolitiker i ett antal år och vet rätt välö us det ser ut i stadier från förskola till gymnasium. Men som sagt - kopplingen :confused:
Jo när vi var med i skolan. (Skolan krävde att vi föräldrar var med under 2 månader i 7:an) så var vi flertalet föräldrar som sa till barnen och ungarna fräste tillbaka att vi skulle inte säga till dem. Föräldrarna hade en chat där vissa föräldrar påtalade att man skulle inte säga till deras barn. Deras barn var världens godaste barn mm. Barn som förstörde för flera 100 tals kronor/ termin.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
97 940
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
96 783
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
103 327
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
13 032
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka