Största/bästa takboxen samt funkar bakmonterad box med hund?

Linda_A

Trådstartare
Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar.

För det första ska en ny takbox inhandlas. Den gamla är i mindre bra skick. Den är dock oerhört stor, så jag vet inte vad jag ska hitta som sväljer lika mycket. Det jag framförallt tvekar kring är att vi har en stor stålbur (vanlig Dogman variant) när vi åker på utställning, och när jag tittar på boxar från Thule så gör ju deras greppsystem att golvytan inte är plan hela vägen. Är det nån som har en box som ni fraktar en stor bur i?

Sen för resor med mycket packning behöver vi ännu mer plats om det sitter en hund i baksätet som normalt är helt fullpackat. Har någon använd en bakmonterad box som sitter på dragkroken? Får man in hundar i bagaget med en sådan box på plats?

Har inte haft box bak men har takbox på för jämnan. Har en Thule och precis som du beskriver så är inte golvet plant. Maken har haft en större variant än jag, nu är den såld men tror nog att en stor bur fått rum i den. I min skulle det inte gå gissar jag på… finns det bakmonterade som är som cykelställen som går att fälla?

Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar.

För det första ska en ny takbox inhandlas. Den gamla är i mindre bra skick. Den är dock oerhört stor, så jag vet inte vad jag ska hitta som sväljer lika mycket. Det jag framförallt tvekar kring är att vi har en stor stålbur (vanlig Dogman variant) när vi åker på utställning, och när jag tittar på boxar från Thule så gör ju deras greppsystem att golvytan inte är plan hela vägen. Är det nån som har en box som ni fraktar en stor bur i?

Sen för resor med mycket packning behöver vi ännu mer plats om det sitter en hund i baksätet som normalt är helt fullpackat. Har någon använd en bakmonterad box som sitter på dragkroken? Får man in hundar i bagaget med en sådan box på plats?

Vi använder box monterad på dragkrok och älskar!
Vår går att fälla så hunden kan hoppa in och ut 👌

Har inte haft box bak men har takbox på för jämnan. Har en Thule och precis som du beskriver så är inte golvet plant. Maken har haft en större variant än jag, nu är den såld men tror nog att en stor bur fått rum i den. I min skulle det inte gå gissar jag på… finns det bakmonterade som är som cykelställen som går att fälla?

Nej precis, det sticker ju upp som en halvcirkel där fästena är. Får nog se om jag kan få mått på hur långt det är mellan fästena i en av de större modellerna.

Vi använder box monterad på dragkrok och älskar!
Vår går att fälla så hunden kan hoppa in och ut 👌

Toppen, tack. :)

Nej precis, det sticker ju upp som en halvcirkel där fästena är. Får nog se om jag kan få mått på hur långt det är mellan fästena i en av de större modellerna.

Toppen, tack. :)

Kan rekommendera att hyra på Hygglo för att testa. Det gjorde vi ett par gånger för att se om vi gillade den. Sen tänkte vi hyra ut vår med men har inte gjort än iaf 😅

Liknande trådar

Hundhälsa hej jag måste bara få skriva av mig lite. Igår var jag med om något jag aldrig vill uppleva igen. Jag var på väg till Uppsala med bilen...
Svar
9
· Visningar
6 683
Senast: vallhund
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag har hängt runt här på Buke i ganska många år, men har aldrig kommit mig för att faktiskt skriva någonting. Nu är...
Svar
4
· Visningar
1 251
Senast: Eina
·
Övr. Hund Jag blev hastigt och lustigt med en liten pyttebil till tredörras clio. Men det visade sig vara svårare än väntat att få in...
Svar
16
· Visningar
2 511
Senast: escodobe
·
L
Övr. Hund X och Y har en bebis och en hund av lite större ras (boxer). Dom bytte dessutom bil för inte så längesen för att "få plats med allt"...
Svar
14
· Visningar
1 349
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka