"Hotellkänsla"

Jamtland

Trådstartare
Jag gillar känslan när man kliver in på ett nystädat lite fånigt hotellrum

Och även om jag älskar att kliva in i vårt hem så skulle jag vilja ha lite samma känsla här, men jag kan inte riktigt uttrycka/hitta ord för vad som är gör att man får hotellkänslan.

Så frågan är, vad ger dig hotellkänsla?

Ångest?
Jag har bott alldeles för mycket på hotell för att uppskatta den känslan 😅

När jag rest privat gillar jag anrika hotell, högt till tak, tunga gardiner, tunga gedigna möbler osv.
Så vill jag absolut inte ha hemma dock.

Annars är det väl att det är väldigt clean? Inte en massa onödigt skit överallt, ordning och reda, allt ligger på sin plats.
Det gillar jag och så har jag det hemma.

Jag gillar känslan när man kliver in på ett nystädat lite fånigt hotellrum

Och även om jag älskar att kliva in i vårt hem så skulle jag vilja ha lite samma känsla här, men jag kan inte riktigt uttrycka/hitta ord för vad som är gör att man får hotellkänslan.

Så frågan är, vad ger dig hotellkänsla?
Ett varmt, superrent, kaklat badrum. Alltså raka motsatsen till hur det ser ut här... :D

Liknande trådar

Kultur Jag pratar nästan uteslutande engelska i vardagen, men ett svenskt ord som slinker ur mig lite då och då är "nämen". Min man frågade... 2
Svar
34
· Visningar
1 692
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ ...hur började era symptom? Och hur gamla var ni? Jag har de senaste två åren fått värk i fingrarna från och till, speciellt när det är...
Svar
1
· Visningar
182
Senast: Norma
·
Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen... 2
Svar
28
· Visningar
884
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 173
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka