Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Jag håller kopplen ”i näven”, men om du behöver använda fingrarna i greppet är det nog bättre med arbetshandskar som någon annan föreslog. Jag har ju två spaniels som vissa dagar verkar tro att de är slädhundar :D
Ja det är just dragandet som slädhundar jag försöker låsa mellan mina fingrar :D Och det var den liknelsen jag tänkte på i går kväll, min husky är aldrig så mycket slädhund som när snö kommer, han ligger gärna på i kopplet på ett annat sätt än han brukar :D

Går hon och köper mobilen i en butik brukar de kunna hjälpa henne med det.
Absolut var det min lösning. Besök en butik och få hjälp.

Hon var i en butik för några år sen och kom hem med en smartphone som hon inte klarar att använda. Jag fick hjälpa henne att returnera den och sen köpte jag en Doro åt henne.

Jag frågade henne om hon kunde köpa en telefon själv men hon sa nej. Hon har blivit så osäker på typ allt numera.

Hade jag bott närmare så hade det ju löst sig genom att besöka en butik.

Haft bilen på service. Lugnt då jag har serviceavtal.

Mer störigt att jag även fick med prisförslag på nästan 10.000 på saker som behöver fixas. 😅
Och jag ska besikta bilen senast december så lär säkert få påbackning på det då.
Och verkstan har inte tid förrän i januari tidigast. 💸

Fast hur ofta visar man sina betyg? Jag har sökt både kvalificerade och okvalificerade jobb och visst något jobb i 20 års åldern när man inte hade så mycket på CV ville väl se betyg från gymnasiet, men sen har inte någon velat se det eller senare betyg. Hemma säger vi ibland när prestationsångesten blir för hög: ”vad är en civilingenjör som precis bara fick godkänt i allt? - en civilingenjör” dvs när man kommit ut i arbetslivet spelar betygen i skolan inte så stor roll. har man tagit sig igenom utbildningen och fått sitt diplom så har man. Dessutom är det väldigt olika bedömning på kurserna. Vissa krav är högt ställda att endast en bråkdel får något vidare fint omdöme och en del har väldigt få betygssteg (man är godkänd eller så är man det inte liksom) medan andra får stora delar av klassen ”mycket bra”. Så om man inte själv gick just den utbildningen samma år så är det väldigt svårt att bedöma om ”tillfredsställande” är riktigt bra eller bara sådär.

Jag begraver både anställningar, luckor, kurser och betyg i arbetssökningssammanhang om jag inte upplever att just det bidragit till något jag kan ta med mig och ha nytta av i den nya rollen jag söker. Visst kan det vara något jobb jag inte får pga det, men har generellt inte haft svårt att få jobb så ser inget behov att visa allt heller.

Se mitt svar till @sthu :)

Sen tror jag det beror på vilken tjänst man söker. Den senaste rekryteringsprocessen jag var i gick igenom allting väldigt grundligt, medan jag i ärlighetens namn har fått något jobb i livet nästan enbart på kontakt. Så det varierar nog väldigt mycket!

Mer störigt att jag även fick med prisförslag på nästan 10.000 på saker som behöver fixas. 😅
Och jag ska besikta bilen senast december så lär säkert få påbackning på det då.
Måste det vara den verkstaden då? Borde finnas nån med kortare tid.

Om det inte är fel som ger körförbud är det väl bara att ta "tvåorna" och återkomma inom en månad för ombesiktning?

Mammas telefon är trasig. Hon ringde från grannen och berättade. Så jag har googlat fram en ny telefon som jag har köpt. Men jag kommer till henne först till jul. Vet inte hur hon ska klara sig utan telefon så länge. Hon klarar inte att flytta SIM kortet till en ny telefon.

Skrev till brorsan och berättade. Hans reaktion: "men jag pratade ju med henne i söndags ".
Kolla med röda korset på orten. Eller kanske kommunen kan hjälpa till? Tex Fixar-Malte.

Stör mig på puckot hos fastighetsägaren på jobbet som tänkt till med nödutgång. Börjar det brinna där vi går upp från omklädningsrummet och inte kan passera vanliga vägen har de tänkt att man skall snurra runt genom skyddsrum in genom en liten lucka typ 1 meter hög. Klättra på rak stege i beckmörker. Väl uppe skall vika sig dubbel igen göra kullerbytta för där är luckan lika stor och 1 meter upp i luften.

Om det inte är fel som ger körförbud är det väl bara att ta "tvåorna" och återkomma inom en månad för ombesiktning?
Jodå så blir det i sådana fall.
Verkstan har ändå inte tid förrän i januari.

Bästa hade ju varit om dom inte hittade något nu på servicen så kunde jag ha sluppit betala för både verkstadsbesök och ev ombesiktning.. :angel:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 820
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
408
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 221
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
112 049
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar