engångshandskar och tejpHar lovat att hjälpa dottern färga håret så det måste jag nog samla kraft till
Mycket störigt att riskera färg på mina julnaglar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
engångshandskar och tejpHar lovat att hjälpa dottern färga håret så det måste jag nog samla kraft till
Mycket störigt att riskera färg på mina julnaglar.
engångshandskar och tejp
Finns löparvantar där det är fingerhandske plus en ”påse” att dra över fingrarna. Fingervante och tumvante i ett. Handsken brukar ha yta som ger grepp.Kalla händer ute och svårt att hålla koppel med vantar. Hade fingervantar i dag på promenaden med hundarna men fick gå hem redan efter 40 minuter bara för fingrarna var smärtande isbitar. De var dessutom totalt galna i årets första snö och vägrade sköta sig what so ever, så en massa slitningar i händerna med kopplena också som smärtade extra i isbitshänderna. Får testa mina tjockare vantar i kväll och se om det blir bättre. Hur håller man annars koppel på samma gång som händerna håller värmen?
Ridvantar eller arbetshandskar har grepp.Kalla händer ute och svårt att hålla koppel med vantar. Hade fingervantar i dag på promenaden med hundarna men fick gå hem redan efter 40 minuter bara för fingrarna var smärtande isbitar. De var dessutom totalt galna i årets första snö och vägrade sköta sig what so ever, så en massa slitningar i händerna med kopplena också som smärtade extra i isbitshänderna. Får testa mina tjockare vantar i kväll och se om det blir bättre. Hur håller man annars koppel på samma gång som händerna håller värmen?
Kalla händer ute och svårt att hålla koppel med vantar. Hade fingervantar i dag på promenaden med hundarna men fick gå hem redan efter 40 minuter bara för fingrarna var smärtande isbitar. De var dessutom totalt galna i årets första snö och vägrade sköta sig what so ever, så en massa slitningar i händerna med kopplena också som smärtade extra i isbitshänderna. Får testa mina tjockare vantar i kväll och se om det blir bättre. Hur håller man annars koppel på samma gång som händerna håller värmen?
Vinterridhandskar från Hööks.Kalla händer ute och svårt att hålla koppel med vantar. Hade fingervantar i dag på promenaden med hundarna men fick gå hem redan efter 40 minuter bara för fingrarna var smärtande isbitar. De var dessutom totalt galna i årets första snö och vägrade sköta sig what so ever, så en massa slitningar i händerna med kopplena också som smärtade extra i isbitshänderna. Får testa mina tjockare vantar i kväll och se om det blir bättre. Hur håller man annars koppel på samma gång som händerna håller värmen?
Halvdåligt hos mig med.Mitt mobila nät verkar vara lite svajigt idag. Har tappat full täckning cis flera tillfällen. Tur jag då varit där det funnits wifi.
Förhoppningvis något tillfälligt....
Jag fick en 3a på mitt exjobb. Det kändes. Jag som alltid glidit runt med femmor i betyg.Sitter och tittar på mitt examensbevis och ser en kurs med betyg "Tillfredsställande". Inte Bra, inte Mycket bra utan Tillfredsställande. Funderar på varför och tittar på datumet, och inser att jag läste kursen under en depression. Det är alltså snart 10 år sedan jag tog examen, och det här sätter lite fingret på vad som skaver för mig med att söka jobb, CV och betyg. Det är liksom allt upp på bordet på något vis. Alla beslut du tagit, alla månader av ditt vuxna liv. Jag fattar att det enbart är en del av en rekryteringsprocess att titta bakåt, men någonstans så känns det som att den väger onödigt tungt i vissa sammanhang. Varenda intervju jag har varit på så har man börjat bakifrån och gått framåt. Jag har inga luckor jag behöver dravla över eller konstigheter. Men det bara känns... irrelevant. Som att man resten av livet kommer att ha det där "Tillfredsställande" år 2015 på bordet. Jobbsökande är verkligen ett sammanhang där man aldrig kommer få begrava något och låta det vila där.
Jag fick en 3a på mitt exjobb. Det kändes. Jag som alltid glidit runt med femmor i betyg.
Exjobbet skrev jag under en obehandlad depressiv period (något år efter examen fick jag diagnos bipolär) och det var verkligen skitdåligt skrivet av mig. Det var 2011.
Inte en jäkel har brytt sig om det. Jag har visserligen inte sökt några "högre tjänster" utan mest lullat runt på det som passat för stunden. Inte ens nu när jag har ett mer akademiskt jobb har någon ens velat veta vad jag skrev om. Ingen har tittat på mina betyg utan nöjt sig med att jag har examen. Kanske har jag haft tur?
Jag tänker att det omöjligt kan vara relevant så många år senare. Jag är inte samma människa nu som då, det har skett massor i livet som utvecklat olika sidor hos mig. Kanske är det det min nuvarande arbetsgivare har sett och därför inte brytt sig om betyg.
Jag vet inte alls var jag ville komma till för poäng med inlägget.
Ska kolla upp det!Vinterridhandskar från Hööks.
Bra grepp och bra värme.
Har inte haft hästarpå många s år men just ridhanskar är toppen. (Har dessutom fäste så jag kan hålla i ratten utan attt glida)
Tror inte detFinns det någon hund som kan bete sig som folk (eller som hund...) i årets första snö?
Jag använder gärna midjebälte som jag knäpper fast kopplen i, om inte hundarna kan gå lösa. Brukar hålla i lite och avstyra koppeltrassel, men behöver inte hålla med någon kraft. Fast så är sannolikt mina hundar inte i närheten av dina hundars gemensamma vikt, förstås.
Det jag tycker är krångligt är att vara snabb och smidig med att ge godis Jag får inte till det ens med de tunnaste fingervantarna som blir genomblöta och iskalla inom tio minuter.
Fungerar de om man håller två koppel i en hand varav ett av dem går mellan lillfingret typ, som tyglar? Jag har blindpinne i höger och hundarna i vänster. Eller ska ha, inte haft i dag för säkerhets skull.Finns löparvantar där det är fingerhandske plus en ”påse” att dra över fingrarna. Fingervante och tumvante i ett. Handsken brukar ha yta som ger grepp.
Provar länk med ex:
https://www.outnorth.com/se/varumarken/hellner/nirra-running-cover-glove-108249-FS185566?variantId=150-2875&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=shopping&utm_campaign=02: [SE] PLA - Shopping CSS - Everything else&gclsrc=aw.ds&&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=02: [SE] PLA - Shopping CSS - Everything else&utm_id=1525342232&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD-qN0UuXcvJDlBVYY2agmHOnhyoV&gclid=EAIaIQobChMIlOiezMTtiQMVyFmRBR3IwBudEAQYASABEgKvwfD_BwE
Men! Fyrspannet är alltid det roligaste. Både på SIHS och GHS!Jag stör mig på att vi som ser SIHS hemma i soffan verkar bli utan fyrspannet i år