Störiga saker vi stör oss på, del 39

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 153
  • Visningar Visningar 57 667
Åh vad jag stör mig på:
1. En bekants bekant som uppenbarligen inte förstår vinkar och som bara terrar och terrar med en massa meddelanden med frågor och vill ha tjänster.
Det går tydligen inte hem att jag VARJE gång svarar "tyvärr det går inte", "tyvärr ...." OCH att jag hänvisat henne vidare till folk som har betalt för att svara på hennes hundratals frågor.

2. Min bekant som utan att fråga gav mina kontaktuppgifter till denna person.

3. Lite mig själv för att jag har så svårt att skriva till personen att hon ska sluta höra av sig och att jag inte vill ha kontakt med henne ALLS.

Till saken hör att jag känner inte människan alls, jag har träffat henne 1 gång och jag hör aldrig av mig till henne.
Igår skickade hon ett meddelande och frågade om hon kan få låna vår fritidsbostad över Valborg. Öh nej?!

Åh vad jag stör mig på:
1. En bekants bekant som uppenbarligen inte förstår vinkar och som bara terrar och terrar med en massa meddelanden med frågor och vill ha tjänster.
Det går tydligen inte hem att jag VARJE gång svarar "tyvärr det går inte", "tyvärr ...." OCH att jag hänvisat henne vidare till folk som har betalt för att svara på hennes hundratals frågor.

2. Min bekant som utan att fråga gav mina kontaktuppgifter till denna person.

3. Lite mig själv för att jag har så svårt att skriva till personen att hon ska sluta höra av sig och att jag inte vill ha kontakt med henne ALLS.

Till saken hör att jag känner inte människan alls, jag har träffat henne 1 gång och jag hör aldrig av mig till henne.
Igår skickade hon ett meddelande och frågade om hon kan få låna vår fritidsbostad över Valborg. Öh nej?!
Blocka? 😅

Allt växer. Även det som inte är välkopmmet.
Jag ser luipinernasbuskar komma upp högre än allt annat. Dags att plocka fram timmern.

Jag HATAR lupinerna. Allt annat dör där de etablerar sig. Plus att ett lupinfrö kan behålla grobarhet i tjugo år.

bild från Island
1745342615721.webp

Imorgon byter vi journalsystem. Jag stör mig på kollegor som förväntar sig att jag ska servera allt på silverfat. Som vräker ur sig frågor och kräver svar istället för att själv läsa i lathundar och rutiner. Och är jätteorolig och vet inte aaalls hur något ska gå. Nej jag har ju bara slitit arslet av mig och gjort lathundar med bilder Över var du ska klicka men men... 🙄

Imorgon byter vi journalsystem. Jag stör mig på kollegor som förväntar sig att jag ska servera allt på silverfat. Som vräker ur sig frågor och kräver svar istället för att själv läsa i lathundar och rutiner. Och är jätteorolig och vet inte aaalls hur något ska gå. Nej jag har ju bara slitit arslet av mig och gjort lathundar med bilder Över var du ska klicka men men... 🙄
Jag hade en kollega som jag slutade hjälpa om hon inte förklarat hur hon försökt lösa problemet själv först (typ genom att läsa samma lathundar jag hade tillgång till)...

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
99 018
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
97 792
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
104 363
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
13 239
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka