Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 016
  • Visningar Visningar 93 208
Blir samma här, kan få bort garderobs lukt från själva garderoben?🤔
Min telefon gör samma sak, väldigt irriterande när man ser I istället för i mitt i en mening😅
Den som kommer på ett hållbart fungerande trick borde få pris i så fall. Hittills tycker jag inte att nått har fungerat. Förutom att inte grejerna får ligga för länge, men det är ju svårt ibland

• Gilla
Reactions: Sel
Blir samma här, kan få bort garderobs lukt från själva garderoben?🤔
Min telefon gör samma sak, väldigt irriterande när man ser I istället för i mitt i en mening😅
Det är inte själva garderoben tänker jag utan bara det faktum att de ligger förvarade. Det spelar ingen roll hur jag förvarar sänglinne, ligger de mer än några månader vill jag tvätta och vädra dem innan användning igen, särskilt om jag har gäster.

Edit: eventuellt kan man ju ta ut och vädra dem med jämna mellanrum men vem sjutton har tid med det? 😅

Det är inte själva garderoben tänker jag utan bara det faktum att de ligger förvarade. Det spelar ingen roll hur jag förvarar sänglinne, ligger de mer än några månader vill jag tvätta och vädra dem innan användning igen, särskilt om jag har gäster.

Edit: eventuellt kan man ju ta ut och vädra dem med jämna mellanrum men vem sjutton har tid med det? 😅
Inte jag alla fall😅

• Gilla
Reactions: Sel
En hund blir ihjälsparkad och förövaren döms för skadegörelse och inte djurplågeri trots att han erkänt. :rage:

När Amani Janineh från Malmö åkte på semester lät hon en väninna passa hunden Leo, en liten vit blandras med pigga ögon och mjuk päls. Några dagar in i semestern ringde väninnan och skrek i panik att Leo var död. Janineh trodde först att det hela var ett mindre lyckat skämt, men när väninnan visade att Leo låg livlös i ett buskage förstod hon att hennes älskade hund verkligen var död.

En veterinärundersökning visade att Leo drabbats av flera blödningar på grund av yttre trauma. Han hade sparkats, gång på gång tills han dog, rapporterar Sydsvenskan. Den ansvarige var en bekant till väninnan som fått förtroendet att passa Leo, en ung man med drogproblem. I ett inspelat telefonsamtal med Janineh erkänner han att han dödade hunden och berättar att han sparkade och slog Leo i mellan fem och tio minuter.

I vår rättsordning anses djur vara ”lös egendom”. Det innebär att brott mot djur kan rubriceras som skadegörelse, och att djur inte kan få status som brottsoffer. Jag menar att det går på tvärs mot vårt allmänna rättsmedvetande. I en tid och kultur som betraktar djur som familjemedlemmar bör djur med självklarhet tillerkännas både värde och rättigheter, och när dessa rättigheter kränks ska den skyldige straffas.

:arghh:😡🤬🤯

Messenger på telefonen har börjat uppföra sig underligt. Jag får gå ur wifi för att kunna ta emot eller skicka meddelanden. Bara Messenger som strular. Discord har inga problem. Inga problem med Buke eller andra sidor.

En hund blir ihjälsparkad och förövaren döms för skadegörelse och inte djurplågeri trots att han erkänt. :rage:

När Amani Janineh från Malmö åkte på semester lät hon en väninna passa hunden Leo, en liten vit blandras med pigga ögon och mjuk päls. Några dagar in i semestern ringde väninnan och skrek i panik att Leo var död. Janineh trodde först att det hela var ett mindre lyckat skämt, men när väninnan visade att Leo låg livlös i ett buskage förstod hon att hennes älskade hund verkligen var död.

En veterinärundersökning visade att Leo drabbats av flera blödningar på grund av yttre trauma. Han hade sparkats, gång på gång tills han dog, rapporterar Sydsvenskan. Den ansvarige var en bekant till väninnan som fått förtroendet att passa Leo, en ung man med drogproblem. I ett inspelat telefonsamtal med Janineh erkänner han att han dödade hunden och berättar att han sparkade och slog Leo i mellan fem och tio minuter.

I vår rättsordning anses djur vara ”lös egendom”. Det innebär att brott mot djur kan rubriceras som skadegörelse, och att djur inte kan få status som brottsoffer. Jag menar att det går på tvärs mot vårt allmänna rättsmedvetande. I en tid och kultur som betraktar djur som familjemedlemmar bör djur med självklarhet tillerkännas både värde och rättigheter, och när dessa rättigheter kränks ska den skyldige straffas.

:arghh:😡🤬🤯
Varför läste jag det där och varför ligger det inte i en spoiler? 😭

Min konstiga klåda på ryggen fortsätter. Det liksom sticker till lite då och då, undrar om det är pilarcystor. Det känns lite som acne, det jag kommer åt att känna på.
Har kollat för mycket på dr Pimple Popper, tror jag … :bag:

Människor som använder ord som de inte förstår vad de betyder. Varför gör man det? Är det för att verka smartare än man är? För det har liksom motsatt effekt.. :cautious: :meh:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 332
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 275
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 680
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
690
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka