Störiga saker vi stör oss på, del 39

Än en gång stör jag mig på alla parfymer som finns överallt och som begränsar min tillvaro eftersom jag är allergisk. Nu när det är pollensäsong reagerar jag dessutom starkare än i vanliga fall.
Åkte pendel igår och var tvungen att flytta mig då en ung kille med en massa rakvatten satte sig bredvid mig. Rakvatten är t o m ännu värre än parfymer. I dag var jag ute och gick och en man kommer ut på stigen minst fem meter framför mig och luktade så förfärligt att jag var tvungen att gå åt ett annat håll. Sen skulle jag ta en buss och fick lätta från bänken vid busshållplatsen då en tjej som luktade parfym satte sig bredvid mig. På bussen funkade det bar en hållplats, sen kom en parfymstinkande person på.
Jag skulle verkligen önska att samhället såg på parfymer på samma sätt som rökning. Jag vet att jag är långt ifrån ensam om att få mitt liv begränsat av andras parfymer.
Håller fullständigt med dig!

Än en gång stör jag mig på alla parfymer som finns överallt och som begränsar min tillvaro eftersom jag är allergisk. Nu när det är pollensäsong reagerar jag dessutom starkare än i vanliga fall.
Åkte pendel igår och var tvungen att flytta mig då en ung kille med en massa rakvatten satte sig bredvid mig. Rakvatten är t o m ännu värre än parfymer. I dag var jag ute och gick och en man kommer ut på stigen minst fem meter framför mig och luktade så förfärligt att jag var tvungen att gå åt ett annat håll. Sen skulle jag ta en buss och fick lätta från bänken vid busshållplatsen då en tjej som luktade parfym satte sig bredvid mig. På bussen funkade det bar en hållplats, sen kom en parfymstinkande person på.
Jag skulle verkligen önska att samhället såg på parfymer på samma sätt som rökning. Jag vet att jag är långt ifrån ensam om att få mitt liv begränsat av andras parfymer.
Håller med
Det värsta jag varit med om var en person som skulle fixa med våra kameror på arbetsplatsen och stank parfym
Andnöd nästäppa och sen huvudvärken från hell
Jag sa till min chef att kommer den personen igen så vill jag ha en extra semesterdag

Håller helt med dig! Var på sjukhuset i dag och i väntrummet satt en familj där någon av dem luktade skarpt av parfym. Satte sig genast i halsen och fick mig att hosta. Vid sådana tillfällen andas jag korta ytliga andetag, men tja, det går ju en kort stund och ingen längre tid. Och varför ska man behöva? Parfym hos en annan person ska man inte känna av innan man möter någon, inte ens när man möter personen, utan man ska bara svagt ana den i luften, bara ytterst kort när personen har gått förbi. Svagt- och så lika fort borta igen, som om den aldrig varit där, så att man egentligen måste anstränga sig för att känna den, om man inte gör den ska den inte märkas typ. Och då vid speciella tillfällen och inte på bussen, på sjukhus, i skolor, på arbetsplatser osv. Så tänker jag om parfymer.
Min mamma brukar säga att parfym ska vara så raffinerat att bara den som kommer tillräckligt nära ska känna av den.

Jag förstår verkligen inte hur man kan tycka att det är en bra idé att dela med sig av sin lukt så generöst att omgivningen påverkas negativt. I min lilla närbutik luktade det härom veckan så enormt av rakvatten att jag inte kunde gå in. Ny ung kille i personalen. Antar att han blivit tillsagd för nästa gång jag gick dit luktade han inte.

Håller med
Det värsta jag varit med om var en person som skulle fixa med våra kameror på arbetsplatsen och stank parfym
Andnöd nästäppa och sen huvudvärken från hell
Jag sa till min chef att kommer den personen igen så vill jag ha en extra semesterdag
Min näsa och luftvägar svullnar igen och gör att jag får svårt att andas, ögonen börjar rinna och det bränner i huden i ansiktet.

Jag har varit jättestressad över en deadline större delen av veckan, jobbade sent igår och började två timmar tidigare än vanligt imorse för att hinna klart. När jag nu frågade en kollega hur det går för henne och påminde henne om att vi behöver bli klara med allt senast i eftermiddag upplyste hon mig om att den 15 april är på tisdag, inte på måndag. Vi har alltså hela måndagen på oss också, men av någon anledning hade min hjärna hittat på att det var på måndag morgon som allt skulle skickas in till kunden. Så mycket stress helt i onödan, bara för att jag litade blint på min hjärna! :banghead:

Ja ja, det har i alla fall den trevliga bieffekten att jag nu kan ta det väldigt lugnt resten av dagen, ta en förlängd lunchrast och ligga i solen och andas en stund!

Någon minns kanske att jag för en tid sedan störde mig på att en påse ostbågar kostade 40 (39:95) på Willys, nu säljer de samma påse för 34:95 och skriver sänkt pris...
det är förvisso sant att priset sänkts, men från ett mycket högre än andra butiker till ett som ligger i fas med andra butikers.

Någon minns kanske att jag för en tid sedan störde mig på att en påse ostbågar kostade 40 (39:95) på Willys, nu säljer de samma påse för 34:95 och skriver sänkt pris...
det är förvisso sant att priset sänkts, men från ett mycket högre än andra butiker till ett som ligger i fas med andra butikers.
Jag köper stora påsar på Dollarstore eller Rusta. Använder påsklämma och då håller de sig fräscha mellan vändorna.
420 (?) gram för runt 40 kr.

Jag köper stora påsar på Dollarstore eller Rusta. Använder påsklämma och då håller de sig fräscha mellan vändorna.
420 (?) gram för runt 40 kr.
Kan inte göra så, finns de i lägenheten så äts de upp😋 fick närmare ett kilo i present för några år sedan, tog bara ett par dagar tills de var slut.
Har lyckats hålla mig några dagar om jag förvarat dem i bilen eller källaren.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
97 940
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
96 783
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
103 327
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
13 032
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka