Störiga saker vi stör oss på, del 37.

För att jag fortfarande anser att det är äckelbestick. Men nu för tiden har jag tagit med mig riktiga bestick och tallrikar till mig. Blir ännu mer liv för det innebär att jag behöver tillbringa 1 minut extra i köket hemska tanke....
Fast det hjälper ju om folk fattar vad man menar när man skriver också. ;) :D

Jag älskar plastbestick, men det är mest för att jag har lite aversion mot metall. Metallbestick får mig typ att tänka på mynt, som ju är äckliga På Rikigt! Det har tagit en stund att komma över.
Ett tag kunde jag bara använda sådana som hade plasthandtag.
Man kan för övrigt återanvända plastbestick också... :)

Fast det hjälper ju om folk fattar vad man menar när man skriver också. ;) :D

Jag älskar plastbestick, men det är mest för att jag har lite aversion mot metall. Metallbestick får mig typ att tänka på mynt, som ju är äckliga På Rikigt! Det har tagit en stund att komma över.
Ett tag kunde jag bara använda sådana som hade plasthandtag.
Man kan för övrigt återanvända plastbestick också... :)
Men plastbestick är ju så hemska! Sladdriga, svåra att hålla i, och går ibland till och med sönder om man försöker skära med dem :meh:. Men du menar kanske inte engångsbestick utan någon annan mer gedigen variant?

Men plastbestick är ju så hemska! Sladdriga, svåra att hålla i, och går ibland till och med sönder om man försöker skära med dem :meh:. Men du menar kanske inte engångsbestick utan någon annan mer gedigen variant?
Sladdriga har jag aldrig varit med om, däremot kan de ju vara typ spröda... men jag trodde inte det fanns sådana tunna, vita längre? De flesta brukar vara ganska robusta tycker jag!
Sedan finns det givetvis flergångs/evighetsvarianter helt i plast också, men jag tänkte att det inte var sådana som var uppe för diskussion.

Sladdriga har jag aldrig varit med om, däremot kan de ju vara typ spröda... men jag trodde inte det fanns sådana tunna, vita längre? De flesta brukar vara ganska robusta tycker jag!
Sedan finns det givetvis flergångs/evighetsvarianter helt i plast också, men jag tänkte att det inte var sådana som var uppe för diskussion.
Ja, spröda är kanske ett bättre ord än sladdriga. Det är inte så ofta jag stöter på engångsbestick men, jo, visst finns det sådana klena fortfarande? Nej, det är inte riktigt min grej... :)

• Gilla
Reactions: Sel
Ja, spröda är kanske ett bättre ord än sladdriga. Det är inte så ofta jag stöter på engångsbestick men, jo, visst finns det sådana klena fortfarande? Nej, det är inte riktigt min grej... :)
Jag tänkte snarast på sådana där lite tjockare, oftast genomskinliga. de går utmärkt att både äta med och att diska. Jag skulle gärna ha enbart sådana i köket om det inte ansågs lite märkligt de gånger folk kommer över. :D
Sedan finns det ju trä också men de är lite obehagliga på tungan.

Precis engångs menar jag och de håller inte för nånting. Vi har flergångsbestick i bilarna om man äter ute så man slipper skiten...

Liknande trådar

Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 726
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 702
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 500
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka