Höft/bäcken problem hjälp!!

ITR

Trådstartare
Vi har utrett vår häst under en lång tid och nu ser det som vi hittat kärnan till dennes problem. Bäcken/höft.

Frågeställningen som är nu, är om det är värt att göra en CT. Troligtvis får vi ju svar, men sannolikheten att vi kan göra något åt det vi hittar är liten enligt vet.

Finns det någon som kan dela med sig av erfarenhet kring bäcken/höft skador?

Vi har utrett vår häst under en lång tid och nu ser det som vi hittat kärnan till dennes problem. Bäcken/höft.

Frågeställningen som är nu, är om det är värt att göra en CT. Troligtvis får vi ju svar, men sannolikheten att vi kan göra något åt det vi hittar är liten enligt vet.

Finns det någon som kan dela med sig av erfarenhet kring bäcken/höft skador?

Kanske värt att göra en CT för att verkligen få reda på exakt vad problemet är och hur prognosen ser ut.
Så man inte gör igångsättningar och hoppas att en skada ska läka som kanske kommer ge bestående men.

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 222
Senast: Anna-Bella
·
Skola & Jobb Jag ska försöka hjälpa till med att skriva en överklagan till CSN gällande ett avslag på ansökan om de 40 extra veckor som man kan ha...
Svar
7
· Visningar
666
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 835
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när... 2
Svar
33
· Visningar
2 584
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka