Ni som gått från en häst till två hästar på inackordering

Innan jag hade köpt fler hästar hade jag funderat på hur blir det om jag skulle bli sjukskriven/arbetslös.
Rimligen har folk a-kassa och om en är sjukskriven så får en trots allt sjukersättning. Jag har varit sjukskriven på 75% i drygt fyra år och det har gått. Blir naturligtvis mindre träning/tävling/shopping.

Då hade jag inte kunnat ha en häst ens, borde man resonera så?
Jag klarar mig såklart några månader på sparpengar. Men skulle jag bli långvarigt utan jobb/sjukskriven måste jag göra mig av med hästen och ha ett billigare boende.

Rimligen har folk a-kassa och om en är sjukskriven så får en trots allt sjukersättning. Jag har varit sjukskriven på 75% i drygt fyra år och det har gått. Blir naturligtvis mindre träning/tävling/shopping.
Jag menar att det är bra att fundera på om en skulle klara av att dra runt häst/hästar någon månad som sjuk/arbetslös, just för att inkomsten minskar. Eller ha någon annan typ av backup plan.

Vi hade en, det blev två, och det extra inköpet motiverade av att vi var fyra i familjen som red....

Spola fram tiden några år.

Nu har vi egen gård, bara två rider numera (eller egentligen en), stallet är fullt av unghästar. En köptes in som sällskap till den andra.

Galet.

Jag vill aldrig köpa en till häst mer i mitt liv och på sikt kommer minst två vara till salu.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att...
2
Svar
30
· Visningar
2 401
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 626
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 174
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 769
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg