Mina drömmar vs hästens bästa

Tusen tack för era åsikter i frågan. Jag har landat i att köpa hästen och låta det gå lite längre tid till att spara till egen gård. På så sätt kan jag kanske hitta något bättre än om jag stressköper bara för att kunna komma till hästlivet fort. Det får bli den berömda medelvägen 😅.
Jaaaa man ska ju leva under tiden med ju och så som man önskar <3.

Hur man än gör kan saker hända som gör att det inte blir som tänkt. Här är det vargens intåg som har krossat mångas drömmar. Att ha hästarna ute dygnet runt på lösdrift är numera bara ett minne.

Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er.

Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att komma dit ska vi bli av med annat lån först och spara kontantinsats. Utan häst tar det oss 2 år att nå dit, men det är inte säkert att rätt gård dyker upp för det.

Dilemmat är att vi ska hyra hus på en hästgård sålänge. Jag kan ha häst där men då uppstallad. På vintern går hästarna ute mellan 08-20 och på sommaren dygnet runt. Fyra fodergivor per dygn. Det finns en mega ridbana, ridslingor i skog samt strand. Det är stora rymliga boxar. Modernt stall och bra klimat. Vad jag grämer mig över är att det inte finns vindskydd i hagarna, inga träd eller naturlig skugga på sommaren. Hagarna är väl tilltagna och hästarna kan röra sig fritt i alla gångarter. Men det är platt. Nu har jag hittat en häst som jag har fantastisk kemi med för ett bra pris. Köper jag häst så tar det istället 2,5-3 år att köpa gård.

En del av mig säger vänta till gård. Men jag är snart 40 och jag väntar, och väntar och väntar. Om bara... kan jag med gott samvete ställa hästen på ovan nämnda stall I 2-3 år? Eller ska jag släppa denna underbara individ och hoppas att en annan dyker upp i framtiden? Om det nu finns en framtid.. ja, jag är mer cynisk med åldern. Tar inte åren för given då människor omkring mig dör eller förolyckas. Stora beslut.
Livet blir sällan som man planerar. Lev idag, köp och njut av hästen. Tidsnog visar det sig om en gård dyker upp.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 621
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 667
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 579
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 920
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol
  • Dressyrsnack nummer 18