Midsommarblomster
Trådstartare
Vi går igenom en tuff period just nu. Dottern får sammanbrott som byter av varandra, och sonen hakar på. Det är starka viljor, besvikelser, känslor som bubblar upp och behöver ta vägen någonstans. Vi har en 3-åring och en 2-åring så det här kanske är den svåraste tiden vi kommer att ha kring just detta. Det är egentligen inga konstigheter. Vi försöker sänka ambitionsnivån, låta dem ta sin tid kring saker och ting, variera mellan att låta dem bestämma vissa saker och vara konsekventa med andra. Vi försöker komma ner på deras nivå, prata, kramas. Proppa i dem mellis så att hunger åtminstone inte behöver vara ytterligare en faktor mitt i allt. Men i slutändan är det var det är, och det måste få ha sin tid. Problemet är bara att vi föräldrar nästan inte klarat av det senaste veckorna. Vi försöker planera så vi får avlastning, att vi båda är hemma så mycket det går, byter av varandra. Ändå är det som en tryckkokare vissa dagar.
Jag skulle behöva era bästa råd. Praktiska tips eller förhållningssätt. Vad gör man när det kör ihop sig? Kan man förebygga? Hur hanterar man allt?
Jag skulle behöva era bästa råd. Praktiska tips eller förhållningssätt. Vad gör man när det kör ihop sig? Kan man förebygga? Hur hanterar man allt?